Alternatief remote Rockshox Reverb

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door alain »

Op mijn nieuwe fiets ( Scalpel 2021 )ga ik opnieuw een dropper installeren waarschijnlijk Rockshox Reverb
Zijn er alternatieven om een andere remote dan de originele te plaatsen op het stuur ?
Ik zou liefst een bediening aan de rechterzijde hebben want aan de linkerzijde zit er al een remote voor de lockout van de vork/achterdemper.
Wie heeft er ideeën/ervaringen met dergelijke remotes ?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door madskatingcow »

Als je SRAM remmen hebt, kan je makkelijk een hydraulische plunger style remote monteren aan de linkerkant in combinatie met je bestaande dual lockout hendel.

https://www.bikeinn.com/fiets/rockshox- ... /136635657

Afbeelding
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door alain »

Wordt het dan niet te druk qua remotes aan de linkerkant ?
Waarschijnlijk is mijn fiets dan ook uitgerust met Shimano...
Bedankt voor de tip maar ik ga ook nog eens verder kijken
Misschien morgen eens horen of er andere droppers bestaan, misschien eens kijken naar draadloze AXS ( maar wel een hoger prijskaartje ...... )
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door madskatingcow »

De draadloze AXS heeft ook een remote onder het stuur die clasht met je dual lock. Je kan je dual lock altijd vervangen door een systeem boven het stuur, zoals Scott een TwinLoc heeft.
Als je all the way wil gaan met AXS kan je SRAM Blip buttons en een blip box monteren, maar dan kost het ganse systeem al gauw + €900 en heb je alsnog een draad tot aan je blip box.=

Alle opties op een rij :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door Trevorken »

Ik heb de originele remote gewoon aan de rechterkant gemonteerd.
Werkt goed zo.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door ianaprilia »

alain schreef:Op mijn nieuwe fiets ( Scalpel 2021 )ga ik opnieuw een dropper installeren waarschijnlijk Rockshox Reverb
Zijn er alternatieven om een andere remote dan de originele te plaatsen op het stuur ?
Ik zou liefst een bediening aan de rechterzijde hebben want aan de linkerzijde zit er al een remote voor de lockout van de vork/achterdemper.
Wie heeft er ideeën/ervaringen met dergelijke remotes ?
Na jaren met Reverb gereden te hebben en talloze problemen onder garantie, traag werkende dropper bij koude temperaturen, rij ik nu al 2,5 jaar met een Bikeyoke Revive dropper post, bediening met kabel, geen hydraulische leiding, dat spul werkt al 2,5 jaar in alle omstandigheden perfect en heb ze ooit 1 keer, omdat ik wou weten hoe het werkte, ontlucht...
Ik wil niks anders meer!

Moest je toch een Reverb willen, dan verkoopt BikeYoke hier een remotekitje met kabel bediening en verschillende adapters voor...
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Alternatief remote Rockshox Reverb

Bericht door ianaprilia »

madskatingcow schreef:De draadloze AXS heeft ook een remote onder het stuur die clasht met je dual lock. Je kan je dual lock altijd vervangen door een systeem boven het stuur, zoals Scott een TwinLoc heeft.
Als je all the way wil gaan met AXS kan je SRAM Blip buttons en een blip box monteren, maar dan kost het ganse systeem al gauw + €900 en heb je alsnog een draad tot aan je blip box.=

Alle opties op een rij :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pfieuw, zoveel remotes, dan moet ik veel te veel en te snel nadenken welke ik moet indrukken... tegen dan ben ik al halfweg beneden :)
Plaats reactie