SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Bericht door Scale »

Iemand ervaring met deze voor offroad/zand/gavel gebruik op een MTB? Of zijn er betere alternatieven?
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Bericht door R1ALAIN »

Ik heb de G-One 29x2,35 en gebruik deze nu 3 maand (uiteraard droog) op zand, klei, gravel, beton, asfalt,.... en deze bolt zeer goed.
Op asfaltwegen fiets ik gerust mee met de racefietsers aan 35 km/hr.
Ze zijn mooi rond waardoor ze op ongeveer een goede 1 cm breedte bollen. Ik zet deze op 2,2 bar. Geen (rol)geluid.
Off road bieden ze ook heel wat comfort. Bij het remmen (zeker bij het achterwiel) en je knijpt stevig door (XTR M9000 of SRAM Ultimate) dan glijden deze banden gewoon door, maar dit is zeker niet het gebruiksdomein van deze band hé.
In modder of vettiger omstandigheden zal dit afhangen van uw skills als mtb-er.
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Bericht door Scale »

R1ALAIN schreef:Ik heb de G-One 29x2,35 en gebruik deze nu 3 maand (uiteraard droog) op zand, klei, gravel, beton, asfalt,.... en deze bolt zeer goed.
Op asfaltwegen fiets ik gerust mee met de racefietsers aan 35 km/hr.
Ze zijn mooi rond waardoor ze op ongeveer een goede 1 cm breedte bollen. Ik zet deze op 2,2 bar. Geen (rol)geluid.
Off road bieden ze ook heel wat comfort. Bij het remmen (zeker bij het achterwiel) en je knijpt stevig door (XTR M9000 of SRAM Ultimate) dan glijden deze banden gewoon door, maar dit is zeker niet het gebruiksdomein van deze band hé.
In modder of vettiger omstandigheden zal dit afhangen van uw skills als mtb-er.

Gevoelig voor scheuren/lekrijden algemeen in bos gebruik en boerenslagen? Bv de vele boomwortels en losliggende stenen.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Bericht door R1ALAIN »

nee, ze zijn 120 tip en ik rij tubeless. Bijna 3000 km erop en nog niks van lekken en/of scheuren.
En ik rij toch ook veel op boerenwegen met steenbrokken, putten, scherpe pannenbrokken,....
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: SCHWALBE G-ONE ALLROUND

Bericht door Scale »

R1ALAIN schreef:nee, ze zijn 120 tip en ik rij tubeless. Bijna 3000 km erop en nog niks van lekken en/of scheuren.
En ik rij toch ook veel op boerenwegen met steenbrokken, putten, scherpe pannenbrokken,....
Top, dank voor de info. Het zullen deze worden dan.
Plaats reactie