tire noodles

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

tire noodles

Bericht door bip bip »

iemand ervaring met tire noodle's / cush core inserts ?
Ik overweeg om mijn gravelbike te voorzien van Bambieri anaconda inserts om mijn carbon velgen te beschermen bij het rijden met lage druk .
Extra voordeel zou zijn dat je bij lekke band kunt verder rijden. Iemand ervaring mee ?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: tire noodles

Bericht door kenny »

Ik rij ermee. Werkt goed. Het nadeel is dat het luchtvolume in de band nog minder wordt waardoor de melk wel zeer weinig tijd krijgt om te werken
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: tire noodles

Bericht door zaskar72 »

Dus het is alleen voor carbon velgen aan te raden of ook voor alu velgen ?

En heeft het alleen bescherming van de velg tot doel of kan je er ook meer rijden bij lekke band ?
En absorbeert dit de sealant niet ?

Ik dacht er aan om dit te steken in banden van beachbike maar die zijn van alu....
In mijn XC/Marathon bike zitten wel carbon velgen.

Info en tips welkom aub
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: tire noodles

Bericht door Dieter ex Mx-er »

ik rij nu al iets meer dan een jaar met moussen, eerst van MR Wolf nu van Tubolight.
Hier op de mijnterril van Beringen kan je bijna niet meer zonder, voordien al een velg of 3 kapot gereden.
Ik heb de indruk dat ik iets regelmatiger latex moet bijvullen ook al zegt de fabriekant dat dit niet zou kunnen,
maar dat neem ik er graag bij. Nu kan ik nog lager van druk rijden met minder zorgen.
Plaats reactie