Trek X-Caliber Frame 2020

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
NiekVdC
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 mei 2020 13:15

Trek X-Caliber Frame 2020

Bericht door NiekVdC »

Mijn huidige frame heeft het helaas buiten garantie begeven.
Ik ben nu dus op zoek naar een nieuw, zo is mijn oog gevallen op het volgende:
https://www.bakkerracingproducts.nl/fie ... -2020.html

Een paar vragen die ik hierover heb (de mensen van de site zelf hebben nog niet geantwoord) zijn deze:
- Is dit kader voorzien voor steekassen of snelspanners?
- Kun je hier schijfremmen op monteren?
- Ik vermoed dat dit kader in maat XL gemaakt is voor 29", maar kan iemand dat nog bevestigen? :-D

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord kan geven op mijn (leek)vragen. :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Trek X-Caliber Frame 2020

Bericht door Free_ltd »

Het kader dat ge opgeeft is dat van de X-Caliber 8.

Om op uw vragen te antwoorden:
- Kader is, raar maar waar, nog steeds voorzien voor steekassen (QR). Ik dacht dat dit al een jaar of 2 achter de rug was. Maar let wel op, het kader is 'boost'. Dus als uw oud kader geen boost was, dan gaan uw oude wielen in deze niet passen.
- Denk niet dat er nog kaders te vinden zijn waar geen schijfremmen op passen. Dus ja, die gaan erop.
- X-Caliber is altijd 29" en dus kunt ge u daar niet in vergissen :wink:

Wat uw andere onderdelen betreffen, weet ik niet. De crank vind ik van dit kader geen specificaties en dus weet niet of deze ook 'boos' is of 'non-boost'. Afhankelijk daarvan gaat uw crank mss ook niet passen.

en dan rest er nog uw vork. Geen idee of de vorkbuis gaat passen. Moet ge wss uitmeten. Dus als deze niet past, ook nog nieuwe vork nodig, maar als ge sowizo nieuwe wielen gaat moeten gaan kopen, is dat voorste wiel ook 'boost' en hebt ge sowizo een andere vork nodig.

Ze maken het er niet makkelijker op hé? Mss beter direct de hele X-Caliber 8 kopen? Tenzij uwe oude fiets high-end uitgerust was.

Veel succes.
NiekVdC
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 mei 2020 13:15

Re: Trek X-Caliber Frame 2020

Bericht door NiekVdC »

Mijn vorige was een Bulls Copperhead, XT afgemonteerd en (helaas) niet zo veel mee gereden. Zou het daarom idd een beetje jammer vinden om een volledig nieuwe fiets te kopen en dus niks meer met de oude onderdelen te doen.
Maar het wordt me inderdaad duidelijker en duidelijker dat het moeilijk wordt om de onderdelen te recupereren, zonder terug een Bulls-kader te kopen. :-D
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Trek X-Caliber Frame 2020

Bericht door Mister No Chaïn »

Free_ltd schreef:- Kader is, raar maar waar, nog steeds voorzien voor steekassen (QR). Ik dacht dat dit al een jaar of 2 achter de rug was. Maar let wel op, het kader is 'boost'. Dus als uw oud kader geen boost was, dan gaan uw oude wielen in deze niet passen.
- Denk niet dat er nog kaders te vinden zijn waar geen schijfremmen op passen. Dus ja, die gaan erop.
- X-Caliber is altijd 29" en dus kunt ge u daar niet in vergissen :wink:
Bij de goedkopere alu fietsen heb je bij nog wel meer merken die met QR uitgerust zijn, kijk maar naar Cube Acid, Analog, etc. Dit frame is met boost 141 niet zo courant, dat zal niet hetzelfde zijn als je Bulls.
X-caliber is altijd 29" klopt niet. XL is altijd 29", maar X-caliber in XS en S is 27,5".

Als je op zoek wil gaan naar een ander frame zal je een niet boost moeten zoeken, en dan tapered of niet naar gelang je huidige vork.
NiekVdC
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 mei 2020 13:15

Re: Trek X-Caliber Frame 2020

Bericht door NiekVdC »

Weten jullie nog goede websites/winkels om op zoek te gaan naar een nieuw los frame?
Ik had verwacht dat dit redelijk veel verkocht werd, maar online en bij mijn plaatselijke fietsenwinkel heb ik nog niet veel keuzemogelijkheden gevonden.
Plaats reactie