slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Bericht door Mister A »

Dag,

Op mijn nieuwe commencal meta TR zitten er gewone 2 piston slx remmen. Aangezien ik met die fiets ook naar het bikepark wil dacht ik aan een upgrade naar 4 piston slx remmen (7120). Nu zie ik ook op internet dat er sets worden verkocht met enkel de 4 pistons vooraan en achteraan de 2 pistons. Dus ik vroeg mij af als het een wijze investering zou zijn om enkel een nieuwe 4 piston rem vooraan te kopen. Heeft er iemand ervaring mee? Aan te raden?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Bericht door dirkdierickx »

op bike-discount zie ik dat het verschil in prijs tussen de 4-2 en 4-4 slechts €20 is, voor dat prijsverschil zou ik gewoon voor de 4-4 gaan.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Bericht door Erik.B »

Vanachter heb je geen 4 zuigers nodig, ik heb altijd met hope remmen gereden met m4 voor en de x2 vanachter en dat voldoet meer dan genoeg. Vanachter 4 zuigers gaat uw wiel alleen maar sneller door slibben.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Bericht door KrisMaes76 »

Kheb ook een tijdje enkel vooraan 4 zuigers gehad (saint remklauw), geeft redelijk wat verschil (daarvoor xt met 2 zuigers).

Een dik half jaar geleden ook achteraan een 4 zuiger remklauw gezet (XT - volgens mij idem als de saint, maar dan met een andere bedrukking). Het geeft wat meer remkracht en iets betere modulatie, maar niet zo een groot verschil als vooraan.
Ik heb deze ombouw gedaan omdat ik voor een andere fiets een remklauw moest hebben, maar als pure upgrade zou ik het niet direct aanraden, toch niet als je vooral korte afdalingen doet
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: slx remmen, 4 pistons voor 2 pistons achter?

Bericht door Mister A »

Bedankt voor de info! Ik zal enkel de voorrem upgraden...
Plaats reactie