Bidonhouder

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bidonhouder

Bericht door zaskar72 »

Ik ben op zoek naar een goede bidonhouder sideloader. :bounce:

Ik ben op gebied van dit onderdeel zeker van de oude stempel :-" .
Ik gebruik tot op heden op mijn hardtail 2 bidonhouders in alu.
Die kan je namelijk wat "bijduwen" zodat je bidon er klemvast in zit en bij de eerste de beste put of bobbel er niet uit vliegt. =D>
Maar ik heb nu ook een canyon fully in opbouw en daar zou ik sideloaders moeten steken voor 750ml bidons. En dus zoek ik een bidonhouder die goed klemt [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Bidonhouder

Bericht door Mark72 »

Ik heb de Zee Cage II van Specialized. Deze zijn in kunststof.
Ik ben nog nooit een bidon verloren (gewone crosscountry, geen downhill natuurlijk).
De toegang is heel makkelijk, niet vergeten dat je een linkse en een rechtse moet kopen.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Bidonhouder

Bericht door Boebbel »

Ik heb die van Canyon 8-[ .

De rechtse was niet verkrijgbaar op het moment dat ik m'n tweede wou kopen dus ze komen langs de andere kant van het frame uit.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Bidonhouder

Bericht door RigolleM »

Mark72 schreef:De toegang is heel makkelijk, niet vergeten dat je een linkse en een rechtse moet kopen.
Waarom?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Bidonhouder

Bericht door Mister No Chaïn »

RigolleM schreef:
Mark72 schreef:De toegang is heel makkelijk, niet vergeten dat je een linkse en een rechtse moet kopen.
Waarom?
Verplicht is dat uiteraard niet maar ik zou het ook wel handig vinden dat ik via dezelfde kant (mijn rechter hand) mijn bidons kan wegsteken
Een kameraad rijdt met deze, klemt zeer goed maar is wel behoorlijk lelijk (imo) :-) https://www.elite-it.com/en/products/bo ... ism-carbon.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: Bidonhouder

Bericht door Mark72 »

RigolleM schreef:
Mark72 schreef:De toegang is heel makkelijk, niet vergeten dat je een linkse en een rechtse moet kopen.
Waarom?
Tja, "Moet" niet, maar zoals hierboven gezegd, dan heb je de opening voor beide houders aan dezelfde kant van de fiets.
De éne wordt tegen de zitbuis gemonteerd, en de andere (in spiegelbeeld) tegen de onderbuis.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Bidonhouder

Bericht door RigolleM »

Mark72 schreef:De éne wordt tegen de zitbuis gemonteerd, en de andere (in spiegelbeeld) tegen de onderbuis.
Ben weer mee ](*,) (o)
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Bidonhouder

Bericht door TimW »

Deze van BBB
https://www.vaneycksport.com/nl/fietsac ... c-38r.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bus zit muurvast op mijn fully. Al gekke afdalingen mee genomen en nog nooit een bus verloren!
Ik gebruik wel Tacx Shiva bussen, die zijn ook redelijk dik. Heb al gemerkt dat de drinkbussen van andere merken soms smaller zijn en dus losser zitten.
Maar zelfs dan zitten ze nog goed geklemd in die BBB houder :wink:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Bidonhouder

Bericht door RigolleM »

TimW schreef: Ik gebruik wel Tacx Shiva bussen, die zijn ook redelijk dik. Heb al gemerkt dat de drinkbussen van andere merken soms smaller zijn en dus losser zitten.
De meeste bidonhouders hebben de pasmaat voor de Tacx bidons, daarom dat die Tacx bidons zo goed blijft zitten.
Ik maakte altijd gebruik van King cage titatium op mijn fietsen, speciaal voor de Camelbag bidons. De Camelbag bidons hebben die inkeping niet zoals Tacx bidons, en bleven altijd goed zitten. De Camelbags waren één van de eerste die je kon afsluiten, zeer handig als de bidons rondslingeren in de wagen :^o Maar nu zijn de Tacx Shiva's ook afsluitbaar en maak hier nu ook gebruik van op mijn nieuwe race fiets!
De beste test is de Holleweg met een racefiets afrijden, als de bidons er nog in zitten: geslaagd! :lol: Mijn eerste rit met een racefiets was de RvV voor wielertoeristen (ergens in 2011) en ik ben dus 3 x mogen stoppen op de Holleweg omdat ik mijn bidon(s) kwijt was... Op mijn HT & fully in de Ardennen had ik daar geen last van...
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Bidonhouder

Bericht door zaskar72 »

Boebbel schreef:Ik heb die van Canyon 8-[ .

De rechtse was niet verkrijgbaar op het moment dat ik m'n tweede wou kopen dus ze komen langs de andere kant van het frame uit.
En klemmen die goed de bidon vast ? Ervaringen ? :-k
Plaats reactie