Boost crank

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trek biker
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 14 nov 2009 16:37
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Boost crank

Bericht door Trek biker »

Rij op het ogenblik met boost gx crank (q factor 168),zou dit willen veranderen naar een non boost crank xx1 (q factor 156)
Wielen zijn ook boost en is een 1x11 speed
Zou dit mogelijk zijn ?
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Boost crank

Bericht door K2-er »

neen, gaat niet passen
Gebruikersavatar
Trek biker
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 14 nov 2009 16:37
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Boost crank

Bericht door Trek biker »

Hoezo niet ?
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Boost crank

Bericht door K2-er »

U kettinglijn gaat niet goed uitkomen
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Re: Boost crank

Bericht door Kinnie »

Mss een domme redenering, of noob-vraagje.

klopt m'n redenering, naaf voor 110 boost, naaf achter 148 boost, sx 1x12 crank (eagle)... mag ik er dan van uit gaan dat deze dan ook boost is ? :oops:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Boost crank

Bericht door spaghetti_2 »

Ja, als dat de originele afmontage is van de fiets dan gaat dat zeker boost zijn. Daarnaast: verschil in kettinglijn tussen boost en niet-boost is 3 mm. We spreken dus over 'optimalisatie', niet over het wel of niet passen. Probleem voor de topicstarter is de q-factor, dit is de afstand tussen de traparmen van de crank. Als je die met 12 mm inkort dan loop je het risico dat je crankarm niet in je bracket gaat passen, of dat je traparmen/kettingblad de achterbrug van je frame gaan raken.
Plaats reactie