onduidelijke banden keuze

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

onduidelijke banden keuze

Bericht door Kinnie »

Heb nu al redelijk wat topics zitten doorlezen, zelf al wat zoekwerk gedaan, maar geraak er niet aan uit.

ben namelijk al pakwek 7/8j uit het fietsen, en is zo te zien veel veranderd.

Voor zover ik me kan herinneren had ik vooraan Noby Nic, achteraan Racing Ralph.
op m'n trek procaliber liggen dus zomerbanden (verklaart de weinige grip in de modder), dus dacht van me nu terug een setje aan te schaffen.

blijkt ten eerste veel meer keuze, en dan nog een per type band ook nog eens verschillende samenstelling ofzo?!
Addix, speed, speedgrid, evolution line, performance line... tenzij er reeds een topic is (waar ik mss over gekeken heeft), maar kan iemand dit wat simpeler uitleggen?

of raden jullie iets anders aan de schwalbe?!

m'n excuses voor mss terug een leek-vraag.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: onduidelijke banden keuze

Bericht door KrulControl »

Cube legt dezer dagen op zijn mid-level bikes een Tough Tom (= oud profiel van Nobby Nic, goedkoper/harder rubber) en een Rapid Rob (oud profiel van een Racing Ralph, goedkoper/harder rubber) => Kun je normaal ver mee komen.

Deze zomer met een Racing Ray (nieuwe variant van Racing Ralph voor de voorkant) en een nieuwe Racing Ralph gereden. Top, bolt goed, maar op het echte vettige werk loopt de achterband te gauw vol vrees ik.

Voor de echte vettige modder is Nobby Nic nog steeds een goeie band, maar bolt duidelijk minder goed dan een Racing Ralph. Was wel blij dat ik een Nobby liggen had langs achter dit weekend.

Qua tussenslag kan de Rocket Ron mss een goed alternatief zijn, en kun je ook het ganse jaar laten liggen.

Omtrent de rubbersoorten: Addix speed en Addix speedgrip zullen mss nog meer grip bieden en minder rolweerstand .... maar de gewone Addix vind ik eigenlijk al goed genoeg en een grote stap vooruit tov de standaardbandjes zoals Tough Tom en Rapid Rob
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Re: onduidelijke banden keuze

Bericht door Kinnie »

Bedankt voor de nuttige info !!

Zal dit weekend eens rondkijken om ergens een bestelling plaatsen.
Plaats reactie