Sram level TL remmen tegen XT M8000

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Sram level TL remmen tegen XT M8000

Bericht door bossi »

Zijn XT remmen beter dan die sram remmen en mogen de sram schijven blijven staan omdat deze zesbouts zijn en shimano deze enkel nog in een mindere versie hebben ??? Volgens mij heeft sram te weinig speling tussen schijf en remblokken ?
Dank u voor de info !
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Sram level TL remmen tegen XT M8000

Bericht door dirkdierickx »

schijven van sram werken ook gewoon perfect met shimano remmen, heb dat zelf ook, geen enkel probleem.

heb geen ervaring met shimano xt of sram level, ik heb wel op men ene fiets shimano deore en op de andere sram guide rs.
het zijn compleet twee verschillende remmen, die shimano's die bijten echt direct en hard, terwijl bij sram dit helemaal niet zo is en moet je al goed aan hendel trekken om 'vol' te remmen. sommige mensen beschrijven shimano remmen als 'on-off' en sram meer moduleerbaar.

verder is shimano wel veel simpelder in onderhoud.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram level TL remmen tegen XT M8000

Bericht door spaghetti_2 »

Heb zelf nog niet met de Level remmen gereden, XT wel. Volgens vele reviews die ik al heb gelezen staan de XT remmen toch wel hoger aangeschreven. Voor een wekelijks uitstapje volstaan de Levels ook, maar als je ze op de proef stelt (zeer snelle of lange afdalingen) dan lopen ze blijkbaar al wat sneller op hun limieten.
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: Sram level TL remmen tegen XT M8000

Bericht door Felix7 »

Ik heb een maand geleden de overstap van de level TL naar XT M8100 gedaan, ik kan alleen maar zeggen dat ik dit veel eerder had moeten doen.
het gemak om weer met minerale olie te werken, meer remkracht zijn voor mij toch wel echte pluspunten. De schijven heb ik niet veranderd deze zijn nog van Sram en dat werkt zonder problemen.
Een echte duurtest heb ik nog niet aangezien ze in mijn geval niet lang in gebruik zijn maar tot dusver heb ik nog geen probleem ondervonden.
Iedereen heeft natuurlijk ook wel een voorkeur van rem en ik vind ze wel fijn en beter remmen tov Sram level TL waar ik toch vooral wel wat remkracht miste.
Plaats reactie