Look X-Track pedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door Hans wynants »

nog een kleine update ivm met de schoenplaatjes van shimano!


vorig weekend regenweer en mijn slechte schoenen maar uit de kast gehaald. niet verder over nagedacht en vertrokken voor een ATB cross in Gierle.

bleken op deze schoenen nog multi release cleats gemonteerd te zitten waar ik een tijdje mee geprobeerd heb...

deze combi werkt bijna niet op de X-track pedalen!!! zowel in als uitklikken zonder dat je het weet / voelt !

gewoonweg gevaarlijk , spanning verhogen op de pedalen heeft geen effect! men weze gewaarschuwd #-o
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door RigolleM »

Ik heb de originele schoenplaatsen van Look gemonteerd op beide schoenen.

Gisteren een eerste echte test gereden met de Look X-Track Carbon en dit is toch de aankoop van het jaar :lol: Zo sukkelen de laatste tijd met mijn pedalen en nu ineens al mijn problemen van de baan.

In- en uitklikken heb ik terug hetzelfde gevoel als met de Eggbeaters. Zoals madskatingcow al vermeldde moet ik geen enkele keer zoeken om in te klikken, voet erop en pats erin. Eruit klikken gaat ook vrij simpel, zelfs met de originele schoenplaatjes. Pedalen staan standaard afgesteld, heb nog nergens bijgesteld.
Geen gekraak (metaal op metaal) van schoenplaatjes met pedaal. Had ik enkel met mijn SIDI (Drako) schoenen niet bij mijn Fiziks (Terra X5), dus reed ik enkel nog met de Fiziks met mijn Time pedalen.
Overbrenging van kracht op pedaal is echt subliem, bijna hetzelfde gevoel als op mijn racer met SPD SL pedalen.
En ook ik heb (o.a.) slechte knieën en bij elke beweging van de voet nergens weerstand, dus de knietjes zijn mij zeer dankbaar.
En voor de prijs moet je het niet laten...
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door Hans wynants »

Laatste dagen terug de racer op de snap gezet en zwift geactiveerd...

Moet toch bekennen dat ik tussen pedaal en cleat terug een gekraak ervaar ...

Originele look cleats en de x-track race Carbon pedalen ...

Iemand hier nog problemen mee ? Vind het een beetje zonde , natuurlijk hoor je dit gekraak erger dan als je buiten zou rijden ...
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door Felix7 »

Nee zelf nog geen gekraak ondervonden nog steeds zeer tevreden van deze pedalen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door spaghetti_2 »

je kan de veertjes van de pedalen en je plaatsen eens beetje smeren. Indien het gekraak intern zit: de pedalen laten zich zeer gemakkelijk onderhouden.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door Hans wynants »

Vandaag eens van wat korterbij bekeken.

Het gekraak is afkomstig van raakvlak tussen cleat en voor + achter klem van pedaal . Als ik met de hand met men schoen bewoog kwam het geluid al duidelijk hoorbaar .

Ik heb hier een heel klein beetje teflon vet aan gedaan (Interflon mp 2/3) .

Geluid direct weg . Ook een pak vlottere bewegingsvrijheid . Zolang ik dit af en toe eens moet doen hoor je me niet klagen.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door S k u l l »

Hoe kan je de as op die Xtrack pedalen verwijderen om in te smeren? Enig idee hoe je dat rode afdekkapje kan verwijderen?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door spaghetti_2 »

Dat is inderdaad een prutswerkje want geen specifieke tool voor te vinden. Ik doe het met zoiets (weliswaar niet zonder het plastic te beschadigen)

Afbeelding
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door roger »

OP mijn Shimano's 540 heb ik nog nooit een as moeten verwijderen en ze staan er al op sinds 2008 met gemiddeld 9 000km per jaar.
Ik zweer bij 540 ook Ned Overend van Specialized rijdt met deze pedalen.Heb eens de nieuwe xtr perobeerd ,moeilijker in-en uit klikken.Heb ze dan maar op fietsje gezet van kleinzoon.
De XT pedalen naderen het best de 540,staan ook op een andere bike maar men voorkeur gaat naar 540..
Gebruikersavatar
jenstmetal
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 13:04
Rijdt met: trek 3700, gt zaskar 9r expert 2012

Re: Look X-Track pedalen

Bericht door jenstmetal »

heb je voor deze pedalen een beschermplaat nodig tussen de carbon zool van je schoen en de schoenplaatjes?
Plaats reactie