Iemand 165 mm cranks?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Stino0
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 sep 2016 10:40
Rijdt met: Jones Steel diamond frame truss fork

Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Stino0 »

Ik wil graag 165mm cranks, heb wat last van mijn knieën en rij nu op 175mm.
Verder kan ik dan ook mijn eccentric bottom bracket op de laagste stand zetten zonder al te veel pedal strike.

Heef iemand een setje liggen?
Als ik zo wat rond zoek op www dan is er niet zo heel veel keuze in 165mm, zonder meteen heel duur te gaan.
Liefst single maar ik denk dat je op een dubbel ook een single kan zetten dus dat kan mss ook.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Stino0 schreef:Ik wil graag 165mm cranks, heb wat last van mijn knieën en rij nu op 175mm.
Verder kan ik dan ook mijn eccentric bottom bracket op de laagste stand zetten zonder al te veel pedal strike.

Heef iemand een setje liggen?
Als ik zo wat rond zoek op www dan is er niet zo heel veel keuze in 165mm, zonder meteen heel duur te gaan.
Liefst single maar ik denk dat je op een dubbel ook een single kan zetten dus dat kan mss ook.
Normaal vindt je die in XT uitvoering
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door roderider »

Al eens je zadel een halve cm hoger zetten geprobeerd?
Ik ben redelijk klein en rij altijd vrij zwaar dus ik dacht dat een minder lange crank (170 en 165 geprobeerd) een verschil zou maken maar dat deed het precies niet echt. (ook al absolute black ovalen tandwiel geprobeerd)
Zadel iets verhogen helpt (maar dan geraak ik niet altijd vlot achter mijn zadel bij technische stukskes)
Stino0
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 sep 2016 10:40
Rijdt met: Jones Steel diamond frame truss fork

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Stino0 »

Op de ligger heb ik ook kortere cranks, zelfs 155 mm. Bij ligfietsen heb je ook wel een andere hoek voor je benen/knieën maar het heeft echt wel geholpen.

Ik denk dat ik voor de XT cranks ga. Ik vermoed niet dat er veel mensen 165mm cranks op overschot hebben liggen. Thx.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Stino0 schreef:Op de ligger heb ik ook kortere cranks, zelfs 155 mm. Bij ligfietsen heb je ook wel een andere hoek voor je benen/knieën maar het heeft echt wel geholpen.

Ik denk dat ik voor de XT cranks ga. Ik vermoed niet dat er veel mensen 165mm cranks op overschot hebben liggen. Thx.
Hier 3 XT cranks in 165mm maar allen in gebruik momenteel
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Flip FSR »

Dieter ex Mx-er schreef:Hier 3 XT cranks in 165mm maar allen in gebruik momenteel
Ah nu is hij geholpen :drunk: :lol:
Stino0
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 sep 2016 10:40
Rijdt met: Jones Steel diamond frame truss fork

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door Stino0 »

En bevallen ze?
Waarom heb je voor 165mm gekozen?
pluxy
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: do 09 dec 2004 22:54
Rijdt met: Specialized

Re: Iemand 165 mm cranks?

Bericht door pluxy »

Hoi,

Sram GX 165 30T
30mm as.
Non boost
Plaats reactie