Epic non boost met boost cranck

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Epic non boost met boost cranck

Bericht door Powerflor »

Fiets: Epic non boos 2016 1x11speed
Doel: Ombouwen naar 1x12 voor de buitenlandse bergskes.

Vraag:
Zou het lukken om een boostcranck. rotor dm mtb op een non boost bike te zetten icm met bv 12gx eagle.
Dat waarschijnlijk in gedachten om de cranck later mee te nemen naar een nieuwe mtb omdat deze waarschijnlijk een inpower meekrijgt
In het geval rotor, zit daar de boost-afmetingen in de arm of rechterzijde of in de tandblad offset?

Iemand ervaring mee, rotor zegt dat het wel degelijk gaat.
Maar gaat de kettinglijn dan niet al te slecht liggen?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Epic non boost met boost cranck

Bericht door spaghetti_2 »

https://rotorbike.com/catalog/default/d ... _guide.pdf

Waarin de aanpassing naar boost zit, dat hangt af van merk tot merk. Bv bij Sram zit dit in de direct mount kettingbladen en niet in de crank. Je kan zelfde crank dus veranderen van niet-boost naar boost door een direct mount kettingblad met andere off-set te kopen.

Als ik naar de manual van Rotor kijk, dan kan je met een niet-boost crank wel overschakelen naar boost door een specifieke spider. Dat lijkt dan de beste oplossing. En of 3 mm verschil een grote impact heeft.. Dat weet ik niet. Op lange termijn qua duurzaamheid misschien wel, maar je gaat alleszins gewoon kunnen schakelen lijkt me. Clearance tussen kettingblad en frame is mss nog grootste factor, want bij sommige frames tegenwoordig komt dat best wel nauw, zeker als je een groter kettingblad monteert.
pluxy
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: do 09 dec 2004 22:54
Rijdt met: Specialized

Re: Epic non boost met boost cranck

Bericht door pluxy »

Welke kettinglijn verdient de voorkeur als je op een non boost wel eagle 12sp zet.

Ik heb zicht op een rotor inpower rex ofwel de nieuwe inwpower dm.
Maar er staan verschillende kettinglijnen bij.
Plaats reactie