sram gx eagle

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
jenstmetal
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 13:04
Rijdt met: trek 3700, gt zaskar 9r expert 2012

Re: sram gx eagle

Bericht door jenstmetal »

Als je van een 34t naar een 32t voorblad gaat moet je dan je ketting inkorten?
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: sram gx eagle

Bericht door Jemp »

jenstmetal schreef:Als je van een 34t naar een 32t voorblad gaat moet je dan je ketting inkorten?
Normaal niet. Ik rij met een 30 en 32 T blad en ketting blijft dezelfde. Wel de derrie bijregelen.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Re: sram gx eagle

Bericht door Japs »

Ook hier een GX gebruiker. Nog niet zo lang, maar voorlopig tevreden van de werking. Mijn fiets kwam met een 30 kettingblad. Dat is echt te klein. Ik ga er binnenkort een 34 op steken. Hierdoor kan je achteraan wat opschakelen waardoor je kettinglijn beter is en je niet altijd op die kleinste tandwielen rijdt. Minder slijtage dus. En gezien de prijs van zo'n tandwielen...
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Re: sram gx eagle

Bericht door Japs »

Toch nog effe een bemerking. In bepaalde versnellingen hoor ik af en toe een krak als ik aanzet of plots meer kracht zet. Gisteren heb ik ook een eagle X0 ketting op mij racefiets gezet en exact hetzelfde voor. Nog iemand iets gelijkaardig gemerkt? Zou het aan de powerlink kunnen liggen? Beetje dure ketting om zoiets mee voor te hebben.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: sram gx eagle

Bericht door theguy »

Japs schreef:Toch nog effe een bemerking. In bepaalde versnellingen hoor ik af en toe een krak als ik aanzet of plots meer kracht zet. Gisteren heb ik ook een eagle X0 ketting op mij racefiets gezet en exact hetzelfde voor. Nog iemand iets gelijkaardig gemerkt? Zou het aan de powerlink kunnen liggen? Beetje dure ketting om zoiets mee voor te hebben.
Volgens mij zeker niet de powerlink (één keer 'ingeklikt' zit deze muurvast). Klinkt eerder als de bottom bracket die los zit. Is het een pressfit?...als het echt 'een tandje' doorschiet dan is het vermoedelijk de freehub body en in dat geval zo vlug mogelijk deze eens open maken voor je de boel volledig in brokken trekt terwijl je in de middle of nowhere staat (heb ik al meegemaakt).
Ik zat laatst met een tik bij 2 versnellingen en het was achteraan een tand dat een klein beetje geplooid was.

grtz
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Re: sram gx eagle

Bericht door Japs »

BB zit vast. Het vreemde is dat die zowel op mijn nieuwe mtb is, als nu ook op mijn wegfiets sinds er een Sram ketting op ligt.
Vandaag dan weer een rit gedaan met redelijk wat klimmen en geen enkele keer een krakje gehoord.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: sram gx eagle

Bericht door theguy »

Japs schreef:BB zit vast. Het vreemde is dat die zowel op mijn nieuwe mtb is, als nu ook op mijn wegfiets sinds er een Sram ketting op ligt.
Vandaag dan weer een rit gedaan met redelijk wat klimmen en geen enkele keer een krakje gehoord.
Wel zorgen dat er een Sram Eagle (12-speed) ketting ligt op Eagle tandwielen. De 11-speed Xsync (en dus niet Eagle Xsync2) zijn niet compatible met de 12-speed tandwielen. Omgekeerd zou wel moeten werken (12-speed Eagle ketting op 11-speed tandwielen).
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Re: sram gx eagle

Bericht door Japs »

12 speed eagle ligt op beide fietsen. In geval van mijn racefiets inderdaad op een 11 speed.
Vorig weekend de Sean Kelly classic gereden zonder het minste kraakje.
Plaats reactie