RACE face ride 36/22 crank wisselen met DEORE

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
extweem
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 01 aug 2013 11:43

RACE face ride 36/22 crank wisselen met DEORE

Bericht door extweem »

Ik rijd sinds vorig jaar met een Trek superfly 5 rond en de tandwielen zijn er aan voor de moeite. Ik wou online nieuwe tandwielen 36 en 22 voor de race face ride crank bestellen maar deze zijn niet meer verkrijgbaar. Bij futurum kon mij men geen alternatief aanbieden. Na wat opzoekwerk heb ik uiteindelijk SLX tandwielen besteld dewelke nog onderweg zijn. Deze zouden volgens sommige mensen met wat vijlwerk moeten passen. Misschien kan iemand dit bevestigen.

Gisteren heb ik proberen de crank eraf te halen ( om het 22 tandwiel eraf te halen) maar ik had niet de correcte tool (deze is nu besteld) en mogelijk heb ik de draad in de crank kapot gedaan. Ik zou eventueel om ook de compatibiliteit te verhogen de race face crank willen vervangen met een deore FC-m617 crank.

https://www.bikester.be/shimano-deore-m ... 17279.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

Zou ik deze 1 op 1 kunnen vervangen of moet er dan een ander lager gestoken worden?
Gebruikersavatar
extweem
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 01 aug 2013 11:43

Re: RACE face ride 36/22 crank wisselen met DEORE

Bericht door extweem »

ALs ik nog wat verder zoek moet ik blijkbaar naar een hollowtech II cranck kijken dan kom ik uit op:

https://www.rosebikes.nl/shimano-deore- ... m%2C+26-36" onclick="window.open(this.href);return false;


klopt dit?

ps de fiets is van jaartal 2017 en heeft een PF89.5 BB
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: RACE face ride 36/22 crank wisselen met DEORE

Bericht door _anonymus_ »

Beide cranks die je toont zijn Hollowtech.
Deze zouden gewoon in je BB van je RaceFace moeten passen.
Plaats reactie