LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door crosserke585 »

bartike schreef:ik heb die, het veert goed kan ik zeggen :)

ben 1m96 en heb xl
Goed kan in 2 richtingen gaan hé, zolang de vering zijn werk doet wanneer het moet en liefst niet wanneer het onnodig is, is het inderdaad goed :)
Hoe stuurt / bolt deze bike verder?
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door crosserke585 »

spaghetti_2 schreef:Een M met 1m90? Ik heb ook paar jaar terug een Canyon fully gehad (26" nog wel). Met mijn 1m78 was M perfect voor mij. Geometrie zal wel wat gewijzigd zijn sindsdien maar een M voor 1m90 lijkt mij zeer klein.
Mijn Downhill fiets was idd ook een large, mijn dirt fiets en mijn fourcross fiets daarentegen waren telkens M.
Nu voor XC vermoed ik dat inderdaad large wel de betere optie gaat zijn.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door bartike »

crosserke585 schreef:
bartike schreef:ik heb die, het veert goed kan ik zeggen :)

ben 1m96 en heb xl
Goed kan in 2 richtingen gaan hé, zolang de vering zijn werk doet wanneer het moet en liefst niet wanneer het onnodig is, is het inderdaad goed :)
Hoe stuurt / bolt deze bike verder?
de ervaring in het bos tot hier toe heel aangenaam , stuurt strak, en snel snelheid opdrijfbaar. eerste keer fully bij mij, dus zoiezo zeer zacht voor mij, in vergelijking met mijn carbonnen hardtail :)
PieterDS
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 20:31
Rijdt met: Radon Jealous 9.0 ‘18 Orbea OIZ '23

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door PieterDS »

crosserke585 schreef:Thanks voor die info, nu zal het enkel zoeken worden of ik ergens 1 kan testen.
Ik weet niet of dat bij het depot dat ze hebben (Leuven?) mogelijk is?
Want je kan wel alles meten en zo afgaan op de maattabel maar het gevoel is toch alles...
Je kan hun fietsen enkel testen in hun testcenter in Koblenz. In Leuven doen ze enkel service. Het testen is alleen op de parking toegelaten alhoewel er een klein parcours net naast ligt :roll: . Ikzelf had wat twijfels en heb hun chatfunctie via de website gebruikt ivm de fietsmaat omdat ik net tussen S en M viel met mijn verhouding beenlengte/bovenlichaam. Daarmee hebben ze mij wel prima geholpen. Maar heb dan toch op safe gespeeld en ben daar gaan testen. Tijdens de HBD in Houffalize zou je ook kunnen testen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door spaghetti_2 »

Een modelletje hoger, en het zal niet al je vragen beantwoorden; maar een test in de diepte: https://www.vojomag.com/test-canyon-lux ... -qua-fond/
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door crosserke585 »

spaghetti_2 schreef:Een modelletje hoger, en het zal niet al je vragen beantwoorden; maar een test in de diepte: https://www.vojomag.com/test-canyon-lux ... -qua-fond/
Thanks voor he tinteressante artikel. Dit model valt te overwegen indien dit via de factory outlet zou gaan..

Onderstaande is een optie, ongeveer het uiterste wat ik wens te gaan qua budget..
https://www.canyon.com/nl-be/factory-ou ... s&id=26608" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door spaghetti_2 »

Dat is een ouder model van de Lux. Niets mis mee, maar niet het model waarover het hier in de rest van het topic gaat. De nieuwe Lux gaat niet snel in de outlet terecht komen denk ik, gezien zijn onbeschikbaarheid in de normale maten.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door crosserke585 »

spaghetti_2 schreef:Dat is een ouder model van de Lux. Niets mis mee, maar niet het model waarover het hier in de rest van het topic gaat. De nieuwe Lux gaat niet snel in de outlet terecht komen denk ik, gezien zijn onbeschikbaarheid in de normale maten.
Klopt, even over het hoofd gezien :lol: , helaas is de large op alle modellen binnen budget verkocht. Of toch binnen het gewenste budget, 5599 vind ik net wat te hoog.. Ik heb geen ambitie om competities te gaan rijden of een hier en daar een seconde van mijn toertocht tijden af te schrapen...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door spaghetti_2 »

Volgens de test van Vojomag is de Lux dan misschien ook niet het juiste model voor je..
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: LUX CF SL 8.0 PRO RACE - 110mm?

Bericht door crosserke585 »

spaghetti_2 schreef:Volgens de test van Vojomag is de Lux dan misschien ook niet het juiste model voor je..
Goh.. dat is een beetje dubbelzinnig.. De meeste artikelen raden dan een trailbike aan met 120mm of meer.. Maar als je dan gaat zoeken op het feit dat je eigenlijk in het vlakke België blijft en af en toe er stroken asfalt tussen zitten, dan is een trailbike weer niet correct.

Het is een serieuze evenwichtsoefening.. Ik ben ook al immens lang op zoek en 27/2 lopen er zaken af waardoor ik kan beschikken over een degelijk budget, maar ik wil zelf niet boven de 3500 - 4000€ gaan, wil een fully met remote lockout op de vork en demper en een dropper post met remote (geen die je onder het zadel bedient). Liefst in een carbon frame maar dat is geen must.
Er zijn veel opties maar de afmontage en het gevoel vd bike ten opzichte vd prijs spelen bijvoorbeeld ook een rol. Uiteindelijk nijg ik telkens naar de Lux maar zonder test weet je natuurlijk weinig, er zijn ook weinig merken die een dropper standaard aanbieden in de XC modellen..
Plaats reactie