Bandenkeuze LCMT

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Warpy
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 14:09
Rijdt met: Haibike Greed RC 29-er / Van Tuyl VT 340 Cross

Bandenkeuze LCMT

Bericht door Warpy »

Kan iemand advies geven ivm bandenkeuze voor mijn Scott Spark rc Pro om de LCMT mee te rijden? Weeg zelf rond 90kg en zoek iets met stevige flank om iets "platter" mee te kunnen fietsen. Ken niet de ondergrond daar: iets nodig met veel grip,kan een snelle band,...? Alle feedback is welkom!
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: Bandenkeuze LCMT

Bericht door Felix7 »

Ik heb deze altijd gereden met mijn vertrouwde keuze nl. Speci fast track 2.3 grid voor en renegade 2.3 grid achter. Nog nooit lek gereden met deze combo. Ondergrond is zoals overal wel een beetje in de Ardennen bosgrond, scherpe stenen snellere gravelpaden kortom wat vanalles. Als je in je voorbereiding geregeld naar de ardennen regio gaat zal je wel ondervinden wat de ondergrond is. Kies ook voor een band waar je wat vertrouwen in hebt scheelt natuurlijk ook een hoop. En last but not least alles is weersafhankelijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bandenkeuze LCMT

Bericht door spaghetti_2 »

Dit is wel heel ver op voorhand.. Als het kurkdroog ligt dan kun je met een raceband door de Ardennenrijden, als het erg nat ligt dan heb je veel meer noppen nodig.

Algemeen advies gezien je vraag: een voldoende brede band: 2.25 à 2.3, en protection banden (genre snakeskin, continental protection, Maxxis Exo, .. elk merk heeft wel zo iets).

Ik rij quasi elke marathon in de Ardennen, momenteel ook met een Fast Trak & Renegade combo, nog nooit lek gereden. Maar ik kies dan ook niet voor de lichtste S-works versie bv.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Bandenkeuze LCMT

Bericht door kovan »

Wat zijn de weersvoorspellingen voor die periode?
Plaats reactie