Vaste vork gekocht / vraag over steekas(bevestiging)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Vaste vork gekocht / vraag over steekas(bevestiging)

Bericht door Swannie »

Hoi,
ik heb me online een vaste vork gekocht, omdat deze qua inbouwhoogte en offset perfect was.
Nu heb ik ze net ontvangen en vind het steekassysteem maar iets raar.
Bij mijn Rockshox vork, draai ik de steekas vast in de schroefdraad van de vork.
De vaste vork heeft geen schroefdraad :-k
Ik moet er langs 1 kant een bus met schroefdraad insteken en langs de andere kant de steekas met ook schroefdraad hetwelke dan ineen schroeft. De bus kan je echter niet vastzetten in de vork.
Ik vraag me dus af, of dit niet los kan komen? Of juist onderweg moeilijk los te maken is als je plat rijdt aangezien je die 'bus' niet echt kan klemmen.
Iemand ervaring met dit systeem:
Afbeelding
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Vaste vork gekocht / vraag over steekas(bevestiging)

Bericht door Jochem1 »

Ja hoor, ik rij al een 2-tal jaar met dergelijk systeem in mijn vaste vork. Voorlopig geen problemen mee gehad.

Ik heb wel al iemand gehoord die de schroef aan de andere kant was verloren onderweg maar ook zonder problemen is thuisgekomen (wellicht op de weg). Sindsdien let ik er al wat meer op maar bij mij geen problemen.
Plaats reactie