Nieuwe crank (1x11) advies

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Nieuwe crank (1x11) advies

Bericht door Japs »

Misschien niet helemaal de juiste plaats, maar aangezien hier meer techneuten zitten dan op een gemiddeld elektrische fietsen forum...
Ik overweeg mijn crank te vervangen van mijn speed fiets. Momenteel staat er een merkloos ding op met bcd 104 en 50t kettingblad. Dit maakt dat je heel beperkt bent wat keuze van kettingbladen betreft. Ik zou dan ook graag een crank met 110 steek willen monteren.
Gewicht speelt geen rol (op een fiets van +26kg) maar stijfheid des te meer. Schakelen ook niet gezien het single voorblad. Enkele opties die ik al bekeken heb:

Praxis Zayante M30 met een 50t narrow-wide ring. + Zeer stijf, betaalbaar - Enkel met de bb van Praxis zelf te gebruiken wegens 30/28mm as.
Rotor Vegast + Veelzijdigheid, Stijfheid? - voor mijn setup moet ik de direct-mount spider monteren en daar het kettingblad op zetten.
Sram Force 1 + Betaalbaar, kan perfect met een mooie CK BB gecombineerd worden. - Iets minder stijf door lager gewicht.


Ik heb ook gekeken naar bmx cranks. Over stijfheid gesproken... Maar die hebben ook een 104 steek dus ben ik weer zeer gelimiteerd naar kettingbladen.


Elk advies is welkom. Oh ja, ik heb schijfremmen. Blijkbaar kan dat belangrijk zijn voor de kettinglijn.
Plaats reactie