Double shot pedalen? Werkt dat?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Double shot pedalen? Werkt dat?

Bericht door didius »

Iemand die ervaring heeft met de zogenaamde "double sided" pedalen?
Clipless aan de ene kant, flat aan de andere kant?

Ik vraag me af of dat wat vlot werkt?

Zoals de Crankbrothers Double Shot, of met SPD zoals Shimano PD-T8000 XT (er zijn nog veel andere voorbeelden...)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Double shot pedalen? Werkt dat?

Bericht door Mister No Chaïn »

Application: City & Touring
Ideaal als je met je mtb ook pistolets gaat halen op zondag. Anders gewoon normale pedalen kopen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Double shot pedalen? Werkt dat?

Bericht door _anonymus_ »

Nadeel daaraan is (bij MTB) dat je langer moet zoeken naar de goede kant van de pedaal voor je kan inklikken. Maakt opnieuw vertrekken vanuit stilstand op een steile helling bijvoorbeeld moeilijker.
Bij een wegpedaal heb je dat ook: bij mijn SPD-SL pedalen hangt de kant van de pedaal waar ik in moet klikken altijd naar beneden. Soms moet je dan even zoeken voor je ingeklikt raakt.
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: Double shot pedalen? Werkt dat?

Bericht door AlReDo »

Natuurlijk werkt dat, ik rij zelf al van in het begin zo. Je moet helemaal niet zoeken naar een goede kant, je kan altijd meteen door trappen ingeklikt of niet. Ik zit bovendien zelden te zoeken naar de klik.

En inderdaad, je mtb kan ook voor een rit naar de bakker dienen of een toertje met het gezin.
Plaats reactie