Beugel spatbord achteraan

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
rover05
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 dec 2018 23:23

Beugel spatbord achteraan

Bericht door rover05 »

Hallo,

sinds enkele maanden bezit ik een Serious Sonoran, mijn eerste MTB en ik ben er best tevreden mee! Nu het wat natter wordt buiten ben ik op zoek naar een spatbordenset. Zowel op de voorvork als achteraan op de "brug" van mijn achtervork zit er een oogje om spatborden te bevestigen. Het oog achteraan ziet er echter wat atypisch uit, tenzij dat normaal is bij MTB's. Je ziet op de foto het oog, maar het probleem is dat dit niet doorloopt, ik kan er dus geen schroef door steken om aan de andere kant te bevestigen met een moer. Zijn er oplossingen om alsnog een "klik" spatbord te bevestigen mét beugel door dat oog aan de achterbrug?

Afbeelding

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Beugel spatbord achteraan

Bericht door Wacky-S »

De beugel aan de zijde van het gat zetten en een kortere (afgezaagde) schroef erdoor? Het gat is namelijk voorzien van schroefdraad, je hebt dus geen moer nodig.
rover05
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 dec 2018 23:23

Re: Beugel spatbord achteraan

Bericht door rover05 »

Klopt, er zit inderdaad een schroefdraad in. Dan zal ik best op zoek gaan naar een korte schroef waarmee ik de beugel vast kan zetten...
Plaats reactie