Eggbeaters versus schoenzolen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Eggbeaters versus schoenzolen

Bericht door Fret Raket »

Ik maak nu al een tweetal jaren gebruik van Eggbeaterpedalen en ben er tevreden van (laag gewicht, makkelijk in- en uitklikken, weinig onderhoud)
Over één ding maak ik me wel zorgen; deze pedalen vreten schoenzolen !
Mijn oudere schoenen, ongeveer anderhalf jaar met deze pedalen gebruikt, vertoonden echt diepe groeven juist achter en voor de plaatjes, zelfs zoveel dat er speling was tussen de zool en de pedaal. Ik moet toegeven, ik heb ook met Time Atac-pedalen gereden en deze lieten ook hun afdruk na !
Nu heb ik Shimanoschoenen gekocht met carbonnen zolen, maar na amper 5 maanden mtb'en zit er al terug een groef in van een tweetal milimeter ! :(

Zijn er nog bikers die hier last van hebben of zijn er oplossingen om dit probleem te vermijden of te voorkomen ? Ik blijf wel met de Eagbeaters rijden, ze hebben me trouwens genoeg euro's gekost ! :oops: [/b]
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Ik rij met Sidi schoenen, er is na net geen jaar met de 4X4 pedalen nog niets te zien
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Ook (basic) Sidi's en 4x4's, ook groeven in de zolen, maar heb er niet echt last van...

Heb wel na een dik jaar de schoenplaatjes vervangen, die slijten ook en zorgen voor heel wat speling.
Gebruikersavatar
homeboy
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 24 jun 2003 21:03
Rijdt met: Thompson Pro Team USA
Contacteer:

Bericht door homeboy »

Ik rij met Time Atac XS Carbon Titan pedalen.
Shimano schoenen met carbon zool na minder dan een jaar versleten, nu ook al groeven in de zool van mijn nieuwe Adidas schoenen.
Veel is er niet aan te doen, het systeem met beugels van Eggbeaters en Time zorgt gewoon voor slijtage aan de schoenzool.
Maar ik wil geen andere pedalen meer dan Time, dit is het enige nadeel dat die pedalen hebben. Dus leg ik er me maar bij neer dat ik geen jaren doe met een paar schoenen. Zoals alles bij mtb val je na een tijd wel in kosten.
Plaats reactie