SRAM Level TLM

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

SRAM Level TLM

Bericht door Belser »

Iemand ervaringen met dit setje remmen ?
Ik ben niet tevreden van mijn Shimano's XTR M9000, ze hebben te weinig bijtkracht ... zouden de Levels beter presteren ?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SRAM Level TLM

Bericht door spaghetti_2 »

Als je op zoek bent naar meer bijtkracht dan zou ik alvast voor de Guides opteren ipv Level. Zelf geen ervaring met Level of Guide, maar de meeste reviews zeggen dat je eigenlijk beter voor de Guides kan gaan (check bv maar Vojomag).
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: SRAM Level TLM

Bericht door Kevin82 »

Klopt. Op mijn fiets zat standaard de level TLM remmen. Ik heb deze meteen vervangen naar de Guide RSC remmen. Die wegen iets meer dan de level remmen (omdat je twee zuigers hebt per remklauw) maar bij langere afdalingen wil ik zeker zijn van mijn remmen. De guide remmen voldoen hier perfect aan.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: SRAM Level TLM

Bericht door rubenv »

Ik heb zowel de guide ult. als de level ult. Ben van beide heel tevreden. De guide hebben natuurlijk meer remkracht. Maar de level hebben ook zeker genoeg remkracht om met 1 vinger te remmen. Rij veel op de mijn terrils afdalingen van 30% of meer waar de level ook voldoende zijn. Heel lange afdalingen in het buitenland heb ik nog niet gedaan. Maar daar zou ik dan ook wel de trail/enduro fiets gebruiken met guide remmen
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: SRAM Level TLM

Bericht door Belser »

Zijn de Guide Ultimate een goede set, voornamelijk voor TT's in het Hageland ... of zijn deze remmen te zeer op trail/downhill gericht en mss te krachtig hiervoor ?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: SRAM Level TLM

Bericht door Mister No Chaïn »

De Level TLM remmen zaten standaard op mijn fiets en ik kan er niks verkeerd over zijn. Prima remkracht, veel plaats tussen schijf en blokken, goed aanpasbaar qua remslag. De oude Avid's waren vreselijke remmen maar ze hebben wij Sram hun les precies wel geleerd.

Ik rijd ook TT's hier in het Hageland en heb maar 65kg dat gestopt moet worden. Dan kom je niet rap remkracht tekort :P
Plaats reactie