Merk verende zadelpen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door aresius »

Een verende en een verstelbare zadelpen zijn twee totaal verschillende zaken.
De verende versie zoals de thudbuster zorgt voor een beetje comfort.
Met een verstelbare zadelpen (ook wel dropper genaamd) kan je de hoogte van je zadel al rijdend aanpassen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door _anonymus_ »

Van een verende zadelpen zie ik het nut niet zo in.
Een dropper daarentegen opent een nieuwe wereld, eens je die gewend bent wil je niet meer terug. Je hebt veel meer bewegingsvrijheid op technische afdalingen, je rijdt er echt beter door.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door KrisMaes76 »

_anonymus_ schreef:Van een verende zadelpen zie ik het nut niet zo in.
...
ik denk ok voor een hardtail rijder die op de boerenwegels niet constant zn gat wil opheffen :-D
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door W_H »

Ik weet niet of TS reeds een keuze heeft gemaakt? Vandaag heb ik een Fox dropper geïnstalleerd op mijn Scott Spark.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door triumph_st »

schuppe schreef:Waarom zou ik eigenlijk voor een dropper kiezen en niet bijvoorbeeld voor een verende zadelpen zoals bijvoorbeeld de cane creek thudbuster?
Een dropper en een verende zadelpen dat zijn toch compleet verschillende zaken.
Een dropper laat, zoals de naam het zegt, je zadel verschillende cm's zakken of omhoog komen en een verende zadelpen geeft je enkele mm's vering.
Karserio
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 11 sep 2018 11:05

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door Karserio »

Canyon heeft een verende zadelpen. de naam weet ik even niet uit het hoofd.

het is een verticaal gespleten carbon zadelpen.

zelf al een paar keer mee gereden en het zorgt voor net wat meer comfort in het bos op hobbelige paadjes.
verwacht geen soort 'vering' onder uw gat :wink:

het filtert het scherp kantje er wat af, als je begrijpt wat ik bedoel.

ik vond het wel fijn rijden, maar vanwege de prijs toch maar niet gekocht. :roll:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Merk verende zadelpen

Bericht door KrisMaes76 »

triumph_st schreef:
schuppe schreef:Waarom zou ik eigenlijk voor een dropper kiezen en niet bijvoorbeeld voor een verende zadelpen zoals bijvoorbeeld de cane creek thudbuster?
Een dropper en een verende zadelpen dat zijn toch compleet verschillende zaken.
Een dropper laat, zoals de naam het zegt, je zadel verschillende cm's zakken of omhoog komen en een verende zadelpen geeft je enkele mm's vering.
Een reverb bvb veranderd langzaamaan van een dropper naar een verende zadelpen :)
Plaats reactie