29" velgen op 26" MTB?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
starckx
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 aug 2018 02:30

29" velgen op 26" MTB?

Bericht door starckx »

Ik MTB de laatste tijd minder en wil met mijn MTB naar het werk rijden
Kan ik 27,5 of 29"velgen kopen met smalle bandjes?

Zo zou ik snel kunnen wisselen als ik wil MTBen
Trek Top Fuel 8 model 2010
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 29" velgen op 26" MTB?

Bericht door roger »

Geen probleem,heb hetzelfde gedaan met bandjes van 25mm.Gisteren bandjes van 32mm geplaatst omdat ik die gekregen heb en dat is ook geen probleem.

Indien je niet ver woont mag je altijd even langskomen om te testen,ben van Bierbeek.Volgend week-end is er een toertocht in Haasrode,woon op 1km van start.
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: 29" velgen op 26" MTB?

Bericht door Real Epic '89 »

Er is veel mogelijk met een 26" frame. De enige beperking is vaak de verende vork waarbij een Rock-shox minder ruimte heeft dan bv. een Fox.

Hier twee voorbeelden van mijn 26" frames die eigenlijk gepensioneerd waren.....
Afbeelding
starckx
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 aug 2018 02:30

Re: 29" velgen op 26" MTB?

Bericht door starckx »

roger schreef:Geen probleem,heb hetzelfde gedaan met bandjes van 25mm.Gisteren bandjes van 32mm geplaatst omdat ik die gekregen heb en dat is ook geen probleem.

Indien je niet ver woont mag je altijd even langskomen om te testen,ben van Bierbeek.Volgend week-end is er een toertocht in Haasrode,woon op 1km van start.
Heb je dit op een 27.5 of 29 velg gedaan met Rock-Shox vork?
Plaats reactie