Racing Ralph Smaller geworden???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Racing Ralph Smaller geworden???

Bericht door Bulkie »

Nu al een 2e Racing Ralph 2.25 (die nieuwere met da rood lijntje) en die is 1 à 2 mm smaller EN lagers dan de "oude".
Waarom? Da zijn precies 2,15 of 2.2 banden, geen 2.25 meer...

Heeft er nog iemand die ervaring??? 't Wordt Vittoria of Maxxis, die zijn tenminste correct met hun maten...

Merci,

Ken
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Racing Ralph Smaller geworden???

Bericht door madskatingcow »

Breedte zou hetzelfde zijn, wel zwaarder... en trager.

Waarom probeer je de Specialized Fast Trak / Renegade combinatie niet? Vittoria is ook goed, banden perfect afgewerkt, recht op de velg, alleen wat zwaar. Versie met Grafeen (G+) enkel in TNT verkrijgbaar, rolweerstand wel stukken lager dan de gewone versie.

Schwalbe Racing Ralph TLE Addix Speed vs Racing Ralph Snakeskin

Vittoria Mezcal TNT G+
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Racing Ralph Smaller geworden???

Bericht door Bulkie »

Nee, ze ZIJN smaller! Hier gemeten op identieke velg EN LAGER (=meer kans op doostoten). Speci, dat zijn inderdaad geen slechte (lees goeie) banden, alleen zijn die nieuwe iets zwaarder dan echt goed zou zijn (heb Renegade 2.3, 660g, 640 aangekondigd)... En past niet in alle frames (die smalle nog he). Nu is niet voor mij, zal es ne Fasttrack moeten wegen (gewone versie, SW is te licht en dan rij je lek zoals Kulhavy & Sagan o pde OS...).

ZElf heb ik vooraan Vittoria Barzoke (gewone versie), op alle vlakken goed (2.25, 618gram, goeie grip, perfecte pasmaat, rolweerstand niet top, maar vooraan graag grip he)

Aspen lijkt me ook superbandje! Heb je daar ervaring mee?

Ken
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Racing Ralph Smaller geworden???

Bericht door madskatingcow »

Met Aspens heb ik nog niet gereden, maar vooraan lijkt die mij niet ideaal en het moet er al kurkdroog bijliggen. Enkel de 29x2.3 lijkt mij interessant.
Eventueel een Ikon of Ardent Race vooraan, maar dat zijn weer zware banden, +700g.
Er is ook nog de nieuwe Maxxis Rekon Race, lijkt me veelzijdiger achteraan.
Ik heb een hekel aan banden wisselen, voor mij voldoet de Fast Trak / Renegade combinatie een gans jaar. Ik rijd natuurlijk niet voor de prijzen zoals jij ;)
Plaats reactie