mtb band

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Wim.Vnb.
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 09 okt 2011 11:42
Rijdt met: Trek

mtb band

Bericht door Wim.Vnb. »

hallo iedereen, vraagje :

ik rij met een trek MTB, 29", met XR1 expert 29x2,2 banden van bontrager.
nu heb ik nieuwe banden gekocht, met een beter lopend profiel voor op de weg, nl schwalbe thunder burt addix sp 29x2,1.

ik krijg die banden er redelijk vlot op (met dezelfde binnenband als de XR1 band), maar er zit een slag op die band. Ik heb de band er weer af gedaan, en er weer op, maar er blijft een slag in die band zitten.

Ik had hetzelfde met een eerder gekocht band, maar die was maar 28", en ook die band kreeg ik niet zoals het hoorde op de velg, er zat ook slag op.

Doe ik iets verkeerd, of hoe zit dat?

mvg,

wim
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: mtb band

Bericht door janssis werner »

Hallo. Bij ons het zelfde , probeer ze eens te laten ploffen met een compressor. Volgens mij zijn de het de velgen het probleem waar de rand van de band zich niet goed in plaatst. Ik en de zoon hebben de zelfde banden en op mijne staan ze recht en in zijne zit een slag. Alles geprobeerd en krijg ze niet recht.

Grtjs Werner.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: mtb band

Bericht door KrisMaes76 »

Doe wat zeepsop op de hiel van de band voor je die op de velg legt, dan schuiven ze gemakkelijker op hun plek
Wim.Vnb.
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 09 okt 2011 11:42
Rijdt met: Trek

Re: mtb band

Bericht door Wim.Vnb. »

er staat dat er max 4 bar op de band mag.
Mag ik iets boven die druk gaan om de band netjes op de velg te laten springen? Zoja, tot hoeveel mag ik gaan?

Ik heb altijd siliconespray staan, mag ik dit ook op de band spuiten om beter te laten glijden?

mvg,

Wim
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: mtb band

Bericht door IPPE »

Wim.Vnb. schreef:er staat dat er max 4 bar op de band mag.
Mag ik iets boven die druk gaan om de band netjes op de velg te laten springen? Zoja, tot hoeveel mag ik gaan?

Ik heb altijd siliconespray staan, mag ik dit ook op de band spuiten om beter te laten glijden?

mvg,

Wim
Gewoon een beetje afwasmiddel in water en dit op de hieldraad smeren. Dan is 2 bar meestal voldoende.
Zeker GEEN =; siliconespray gebruiken omdat dan de kans bestaat dat de band op de velg verschuift!!!
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: mtb band

Bericht door Dimme »

Identiek hetzelfde probleem met mijn achterband. Ook van XR1 naar Addix TB en ook slag in band. Ook al eens de truc met zeepsop en veel bar toegepast maar zonder resultaat. Andere TB gelegd, zelfde probleem. XR1, Maxxis en conti gelegd maar daar was geen slag in. Heb idd ook het gevoel dat oorzaak ligt bij velgen en de TB's
Wim.Vnb.
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 09 okt 2011 11:42
Rijdt met: Trek

Re: mtb band

Bericht door Wim.Vnb. »

Bij mij is het toch gelukt. Zeepsop aan band en velg, en op 4,2 bar sprong hij er op.
Plaats reactie