Vervanging casette + ketting

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Vervanging casette + ketting

Bericht door SLCubeLTD »

Hallo iedereen,

Kunnen jullie advies geven omtrent een nieuwe aankoop.

Ik heb momenteel alles op shimano XT en een 9-speed casette/ketting.

Gewicht maakt mij niet uit, ik weeg zelf rond 97kg (spieren vooral) en ben 1.89m dus een paar honderd gram boeien mij niet. Ik rijd met de MTB voor fysieke training en voor de fun door vaak extreme omstandigheden, modder, sneeuw, hagel, regen,... Alles eigenlijk, als het maar plezant is :)

Wat kies ik nu het beste hiervoor, want de prijzen liggen nogal fel uiteen vindt ik. Ik heb geen klachten over mijn XT todat die versleten is natuurlijk :) Totale km weet ik ook niet want ik heb deze MTB occasie gekocht en vanalles er nieuw opgezet en heb er nu rond 900km mee gereden.


Shimano CS-HG400 of de M770. Ik kan voor 1/3 van de prijs de HG400 kopen en die gaat tot 36T wat altijd mooi meegenomen is.


Is de kwaliteit van de M770 zo hoog dat die 3 x langer mee gaan als de HG400 ?

Als je schakelen vergelijkt ga je dan slechter schakelen met de HG400 ?

Kwa ketting dacht ik aan de HG-93, daar ga ik niet om nadenken die prijzen liggen maar uiteen met enkele euro's,...

Alvast bedankt voor eventuele commentaar.

Sebastian
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: Vervanging casette + ketting

Bericht door SLCubeLTD »

Net gebeld met shimano zelf, kwa duurzaamheid is er geen verschil tussen al hun casettes. Het gewicht/materiaal is het onderscheid en eventueel betere schakeling omdat de kransjes wat meer zijn afgerond bij de duurdere modellen.

Dan ga ik die HG400 eens doen :) Kan toch gewoon terug op XT gaan als het echt tegenvalt kwa schakelen.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Vervanging casette + ketting

Bericht door De Wreter »

Idd, gewoon HG400/SLX rijden !
Plaats reactie