de banden test

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

kies je band

ge@x
20
14%
nokian
2
1%
schwalbe
56
39%
maxxis
7
5%
continental
14
10%
michelin
18
13%
hutchinson
12
8%
ritchey
14
10%
 
Totaal aantal stemmen: 143

Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Bericht door Zalman »

manitou. schreef:
Zalman schreef:SCHWALBE black jack. omdat ge deze bijna heel het jaar door kunt gebruiken en weinig rolweerstand bied.
of de specialized fast track die er sinds kort (+- 500km)op ligt ben ik ook heel tevreden van weinig rolweerstand goede grip in de bochten zowel droog als nat

het is inderdaad wel spijtig dat deze poll wat beperkt is in bandenkeuze maar ik wil ook wel eens weten wat hier zoal de meest gebruikte banden zijn
@ manitou als het u niet interseert gelieve dan voor ne keer geen onnodige commentaar te leveren aub
punt 1 het is een openbaar forum dus ik mag mijn mening ook zeggen
punt 2 hij start die poll op voor het plezier en niet om echt inlichtingen te winnen voor nieuwe band
punt 3 een band is zo gevoelig aan persoon tot persoon plus terrein gevoelig
punt 4 er wordt tegenwoordig om de haverklap een poll opgestart voor een prul
daarmee dat de mensen die wat langer op het forum zitten afhaken
verder ga ik er geen commentaar over geven
ga liever bike'n en probeerd dan de banden uit :wink:
gij moogt inderdaad uw mening zeggen maar gelieve ze dan ook zo niet op te dringen
ik denk dat iedereen hier wel voor zijn plezier op dit forum zit. en dit om op een plezante manier inlichtingen te winnen en niet om op jan en alleman te zitten vitten
en ik vind een band zeker geen prul
mischien dat de mensen wel afhaken omdat hier te veel onnodige commentaar word gegeven
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Blubberduck schreef:dit zijn mijn bandjes & ervaringen:

Schwalbe Black Jack 2.25:
voordeel: Prima op de weg, harde stroken, redelijk op natte ondergrond,goede all-rounder & veel comfort met 2.25
nadeel: ramp op modder parcour= grip & sturen :-?
IRC Mythos 1.95:
voordeel: zeer licht (430gr) droog, nat, zeer goede band voor de Ardennen, modder (Houffa 2004 meegereden, perfect!) =D>
nadeel: minder comfort wegens smalle maat & hij is smaller dan andere banden met dezelfde maat
Geax Barro Marathon 2.10:
voordeel:overal inzetbaar, droog, nat, modder & comfort :lol:
nadeel: gewicht
Geax Barro Mud 1.70:
voordeel: super modderband, op de vlaamse parcours maak je echt het verschil met deze band! :bounce:
nadeel: bolt zwaar op de weg, nikske comfort (min. 3,3kg druk)en een verschrikking met grove stenen (lees Ardennen parcours) & boomwortels [-X

zeizo, zoals reeds aangegeven.....persoonlijke ervaringen
Mooie vergelijking al ga ik niet echt akkoord met het gewicht van de geax barro marathon 570 gr is nu toch niet overdreven zwaar slechts 50 gr meer dan een black jack.
Of vind je dat toch al een groot verschil?


Ik ga zelf zeker eens de blackjacks proberen. Iemand een idee of die slijtvast zijn op rotsachtige ondergrond?
Ben zelf nog aan het twijfelen welke ik als eerste zou verkiezen.
Kan iemand deze eens vlug weghalen?
:-D
ViperBiker
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 15:30
Rijdt met: Viper TR 3.0 FSA '04

Bericht door ViperBiker »

continental!
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Jow,

Ik heb een nieuwe Specialized Stumpjumper.
Hier steken Specialized Fast Track Pro 2.0 ( http://www.specialized.com/bc/SBCEqProd ... spid=11205 ) op.
Klopt het als ik zeg dat dit een 'lente-zomer' band is ??? Dat hij goed is voor een droge ondergrond (en mss in de winter door de sneeuw?!?)

Mijn 2de vraag is of de Michelin WildGripper Comp ( http://www.gambacicli.it/coperture/mich_compsli.jpg ) goede banden zijn voor door de modder te ploeteren ???
Volgens mij is deze een 'vrij' goede band, omdat hij niet echt dik is (dus rapper naar vaste ondergrond gaat zoeke) en hij niet te veel noppen heeft... :roll: ==> Correct me if i'm wrong :oops: !!!
Dan hoef ik enkel een 2de bij te kopen :wink:.
(Ik heb GEEN tubeless, dus met binnenbanden :wink: !!!)

Grtz...
S.
wheely
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 23:50

Bericht door wheely »

ik vind de scott manx bandjes ook niet slecht :)

mvg wheely
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

#Skull' schreef: Mijn 2de vraag is of de Michelin WildGripper Comp ( http://www.gambacicli.it/coperture/mich_compsli.jpg ) goede banden zijn voor door de modder te ploeteren ???
Dit is zeker geen modderband.
Gelieve geen dubbele posts meer te plaatsen, dit is voor niemand leuke en BTW via de zoekfunctie zal je er wel achter komen wat dan wel een goede modderband kan zijn.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Luc schreef:Dit is zeker geen modderband.
Gelieve geen dubbele posts meer te plaatsen, dit is voor niemand leuke en BTW via de zoekfunctie zal je er wel achter komen wat dan wel een goede modderband kan zijn.
Ok, alvast bedankt !!!

Grtz...
S.
Plaats reactie