11 speed cassette 10-46/48/50
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
11 speed cassette 10-46/48/50
Hey Guys,
Heb nu SRAM/gripsift XO1 11 speed 10-42, zou willen betaalbaar upgraden want 42 vind ik te weinig, nu de eagle 12 speed is te duur, daarom dacht ik zoek eens op het internet.
En blijkbaar kan je nu al cassettes kopen met verhouding 10-46/48/50 voor de XD body zou een goedkopere oplossing zijn dan de 12 speed.
Nu iemand al daar ervaring mee, heb wel gelezen dat je best een langere kooi koopt.
Thx
Juke
https://r2-bike.com/GARBARUK-Cassette-1 ... -fuer-SRAM
Heb nu SRAM/gripsift XO1 11 speed 10-42, zou willen betaalbaar upgraden want 42 vind ik te weinig, nu de eagle 12 speed is te duur, daarom dacht ik zoek eens op het internet.
En blijkbaar kan je nu al cassettes kopen met verhouding 10-46/48/50 voor de XD body zou een goedkopere oplossing zijn dan de 12 speed.
Nu iemand al daar ervaring mee, heb wel gelezen dat je best een langere kooi koopt.
Thx
Juke
https://r2-bike.com/GARBARUK-Cassette-1 ... -fuer-SRAM
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Ik weet niet zunne, maar die cassette kost evenveel als een GX Eagle upgrade-kit, nieuwe crank heb je waarschijnlijk niet nodig. De onderdelen die je dan niet meer nodig hebt kan je dan nog verkopen ook, er zijn nog genoeg mensen die 1x11 rijden.
Niks tegen Garbaruk, Sunrace en co. maar van Sram ben je zeker dat de kwaliteit/duurzaamheid goed gaat zijn.
Niks tegen Garbaruk, Sunrace en co. maar van Sram ben je zeker dat de kwaliteit/duurzaamheid goed gaat zijn.
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
-is ook oplossing maar de GX, is toch een serieuze degradatie en denk dat de gx toch minder soepeler schakelt dan de XO1 of XX1 en dat vind ik toch belangrijk het gaat mij niet om het gewicht ik weeg zelf maar 70 kg maar het moet wel soepel en snel schakelen zeker als je af en toe in het buitenland zit met wat hoogtemeters en snel moet schakelen, Volcat, Roc D'azur, Transmaurine,enz...BertG schreef:Ik weet niet zunne, maar die cassette kost evenveel als een GX Eagle upgrade-kit. De onderdelen die je dan niet meer nodig hebt kan je dan nog verkopen ook, er zijn nog genoeg mensen die 1x11 rijden. Niks tegen Garbaruk, Sunrace en co. maar van Sram ben je zeker dat de kwaliteit/duurzaamheid goed gaat zijn.
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Is mogelijk, ik heb nog niet alle groepen van Sram geprobeerd maar vroeger in de 10 speed tijden heb ik wel de high-end stuff gehad en gebruik nu enkel nog GX (op 2 fietsen), kan er geen slecht woord over zeggen, zeker in combo met een gripshifter gewoon top. Enkel de GX trigger vond ik net iets minder strak schakelen dan bijvoorbeeld een X01 trigger.Juke schreef:-is ook oplossing maar de GX, is toch een serieuze degradatie en denk dat de gx toch minder soepeler schakelt dan de XO1 of XX1 en dat vind ik toch belangrijk het gaat mij niet om het gewicht weeg zelf maar 70 kg maar het moet wel soepel schakelen zeker als je af en toe in het buitenland zit met wat hoogtemeters en snel moet schakelen, Volcat, Roc D'azur, Transmaurine,enz...BertG schreef:Ik weet niet zunne, maar die cassette kost evenveel als een GX Eagle upgrade-kit. De onderdelen die je dan niet meer nodig hebt kan je dan nog verkopen ook, er zijn nog genoeg mensen die 1x11 rijden. Niks tegen Garbaruk, Sunrace en co. maar van Sram ben je zeker dat de kwaliteit/duurzaamheid goed gaat zijn.
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
is mss wel de goedkoopste en beste oplossing deze heb je al voor 300 €, thx voor de infoBertG schreef:Is mogelijk, ik heb nog niet alle groepen van Sram geprobeerd maar vroeger in de 10 speed tijden heb ik wel de high-end stuff gehad en gebruik nu enkel nog GX (op 2 fietsen), kan er geen slecht woord over zeggen, zeker in combo met een gripshifter gewoon top. Enkel de GX trigger vond ik net iets minder strak schakelen dan bijvoorbeeld een X01 trigger.Juke schreef:-is ook oplossing maar de GX, is toch een serieuze degradatie en denk dat de gx toch minder soepeler schakelt dan de XO1 of XX1 en dat vind ik toch belangrijk het gaat mij niet om het gewicht weeg zelf maar 70 kg maar het moet wel soepel schakelen zeker als je af en toe in het buitenland zit met wat hoogtemeters en snel moet schakelen, Volcat, Roc D'azur, Transmaurine,enz...BertG schreef:Ik weet niet zunne, maar die cassette kost evenveel als een GX Eagle upgrade-kit. De onderdelen die je dan niet meer nodig hebt kan je dan nog verkopen ook, er zijn nog genoeg mensen die 1x11 rijden. Niks tegen Garbaruk, Sunrace en co. maar van Sram ben je zeker dat de kwaliteit/duurzaamheid goed gaat zijn.
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Hier een goed verslag gevonden van de verschillen tss GX/X01/XX1
http://www.vojomag.nl/eerste-test-sram- ... gt-allure/
http://www.vojomag.nl/eerste-test-sram- ... gt-allure/
- Jemp
- Mountainbiker
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
- Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Ik recent een Eagle groep gemonteerd. GX shifter met GX cassette en X01 derrie. Schakelt perfect.
Als je 11 - 46 wil, kan je een shimano cassette combineren met je 11 speed X01 derrie en shifter. Enkel body op je wiel ga je moeten vervangen. Heb deze oplossing op mijn andere fiets en naar schakelen toe werkt dit perfect.
Als je 11 - 46 wil, kan je een shimano cassette combineren met je 11 speed X01 derrie en shifter. Enkel body op je wiel ga je moeten vervangen. Heb deze oplossing op mijn andere fiets en naar schakelen toe werkt dit perfect.
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Jemp, maar als je een Sram 10-42 cassette gaat vervangen door een Shimano 11-46 ga je er op zowat alle vlakken op achteruit: gewicht, bereik, zeer grote stappen op de kleine vitessen, terug een cassette die gaat invreten op de bodie... is nog een serieus lelijk ding ook die Shimano 11-46, maar goed das dan een persoonlijke mening .Jemp schreef:Ik recent een Eagle groep gemonteerd. GX shifter met GX cassette en X01 derrie. Schakelt perfect.
Als je 11 - 46 wil, kan je een shimano cassette combineren met je 11 speed X01 derrie en shifter. Enkel body op je wiel ga je moeten vervangen. Heb deze oplossing op mijn andere fiets en naar schakelen toe werkt dit perfect.
Zou dan eerder voor een Sunrace 11-50 gaan, dan win je tenminste nog wat op het bereik.
- Jemp
- Mountainbiker
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
- Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Bij mij zat die Sram / Shimano oplossing op een fiets die ik gekocht had. En het werkt. Na het monteren van de eagle op de andere bike, ben ik ook van mening dat de XD body veel beter is dan de Shimano. Maar, ik wou enkel een oplossing aan die mens aanbiedenBertG schreef:Jemp, maar als je een Sram 10-42 cassette gaat vervangen door een Shimano 11-46 ga je er op alle vlakken op achteruit: gewicht, bereik, zeer grote stappen op de kleine vitessen, terug een cassette die gaat invreten op de bodie... is nog een serieus lelijk ding ook die Shimano 11-46, maar goed das dan een persoonlijke mening .Jemp schreef:Ik recent een Eagle groep gemonteerd. GX shifter met GX cassette en X01 derrie. Schakelt perfect.
Als je 11 - 46 wil, kan je een shimano cassette combineren met je 11 speed X01 derrie en shifter. Enkel body op je wiel ga je moeten vervangen. Heb deze oplossing op mijn andere fiets en naar schakelen toe werkt dit perfect.
Die stappen vallen in realiteit nog mee. Met de Eagle heb je dit ook. Qua bereik, moet dit ongeveer gelijk zijn.
En schoonheid, tja, elk zijn goesting zeker...
- uncle sam
- Mountainbiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
- Rijdt met: canyon lux
- Contacteer:
Re: 11 speed cassette 10-46/48/50
Mss goedkoopste om een kleiner blad vooraan te monteren voor de zware marathons.
Ik rij ook nog steeds op x01 11sp met 10-42, maar vooraan kies ik tussen 36T, 34Tovaal, 32Tovaal of zelfs een 30Tovaal.
Een 12sp 10-50 is super, maar voor mij persoonlijk 90% van de tijd overkill en heb ik genoeg aan 10-42.
In mijn ogen is de eagle 12sp groupset perfect voor mensen die nooit meer wensen te wisselen van blad vooraan.
De 11sp vraagt wat meer aanpassing per parcours.
Ik rij ook nog steeds op x01 11sp met 10-42, maar vooraan kies ik tussen 36T, 34Tovaal, 32Tovaal of zelfs een 30Tovaal.
Een 12sp 10-50 is super, maar voor mij persoonlijk 90% van de tijd overkill en heb ik genoeg aan 10-42.
In mijn ogen is de eagle 12sp groupset perfect voor mensen die nooit meer wensen te wisselen van blad vooraan.
De 11sp vraagt wat meer aanpassing per parcours.