Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Bericht door poeperman »

Heren,dames,

mijn voorblad (origneel Race Face turbine) is bijna klaar voor de haaienvinnensoep. Ik zoek een alternatief voor dit toch wel heel snel slijtend blad en heb een aantal vragen:

- is een Narrow Wide blad onmogelijk te gebruiken met een voorderrie?
- kan ik ook een middenblad gebruiken van een triple (die hebben vaak 104BCD)
- zijn er goeie alternatieven (ofwel goedkoper ofwel duurzamer) voor het origineel?

Alvast bedankt en een héééél prettig weekend!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Bericht door BertG »

Voor het direct mount cinch systeem maakt Race Face tegenwoordig stalen bladen die geen fluit kosten maar die zou ik niet gebruiken in combinatie met een voorderailleur.
Ik gebruikte vroeger in mijn apenjaren wel eens Blackspire tandbladen op een 2x10 Race Face crank maar ook niet goedkoop denk ik, wel tevreden van. In maat 104bcd zijn zeer veel tandwielen te vinden!
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Bericht door poeperman »

in 104 BCD zijn idd veel bladen te vinden, maar bijna allemaal narrow-wide, of ze kosten een halve nier...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Bericht door De Wreter »

kettingbladen blackspire mtb 104 : https://all4bikes.be/shop/advanced_sear ... re+mtb+104+" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs van een nier : https://www.google.be/search?source=hp& ... n+een+nier" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Vervanger RaceFace Turbine 36T 104BCD 2*10

Bericht door poeperman »

haha :)
Plaats reactie