racing ralph zweten

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

racing ralph zweten

Bericht door chrisper »

mensen, wie weet raad

ik heb een jaar terug de racing ralph 2.25 snakeskin opgelegd
normaal rijd ik met de vredestein xtrac banden, maar wou eens wat nieuw

nu bij het tubeless maken, bleven de banden van in het begin langs de zijwand 'zweten'
kleine druppeltjes verschijnen hier en daar op de zijwand
na een 3-tal weken was ik het beu, en heb ik weer mijn vertrouwde vredesteins opgelegd.

nu wil ik toch de racing ralphs nog es proberen
dus over een week of 2 deze nog eens gemonteerd
maar het probleem blijft hetzelfde, opnieuw zweten de banden weer zoals in t begin langs de zijwand
ze blijven we mooi op druk

nu de vraag of dit normaal is? of wat ik er kan tegen doen?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: racing ralph zweten

Bericht door madskatingcow »

Ander merk latex gebruiken, jij gebruikt vast en zeker NoTubes. Bekend fenomeen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: racing ralph zweten

Bericht door chrisper »

Ik gebruik de doc blue van schwalbe, maar heb me laten vertellen dat dit zelfde is dan notubes.
Weet je soms welke latex ik beter gebruik voor deze banden?
Bij de vredestein banden had ik dit probleem niet.
Heb ook es latex gehad dat bijna vloeibaar rubber is, maar is vuiligheid om deze te verwijderen. Squirt seal was dit
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: racing ralph zweten

Bericht door madskatingcow »

Klopt, DocBlue wordt gemaakt door NoTubes.

Ik gebruik Orange Seal of Caffelatex, beide zijn goed.

Van Orange Seal heb ik nog een halve liter fles op overschot, die kan je in België niet kopen. Wel in UK, ik bestel er altijd een heleboel in één keer omdat anders de verzendkosten te hoog zijn.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: racing ralph zweten

Bericht door Free_ltd »

Zoals mad zegt.

Zelf ook doc blue gebruikt en 3 x plat op 3 ritten. Een gaatje en alles spuit er gewoon uit.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: racing ralph zweten

Bericht door chrisper »

Thx voor de tip.
De caffelatex hebben ze hier in de shop, dus dat even testen.
Is deze makkelijk te verwijderen uit de velg?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: racing ralph zweten

Bericht door kevx »

Heeft imo toch ook met de band te maken...

Met thunderburts en rocket rons heb ik het ook gehad maar dat waren liteskin banden dus sowieso al dunnere flanken. En niet tubeless maar tubeless ready.

Heb nu 3 rr's evo snakeskin en 1 rr addix evo tubeless liggen met notubes en geen last van zwetende flanken.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: racing ralph zweten

Bericht door kevx »

Wat is het verschil eigenlijk tuss een notubes of caffelatex sealant? Volledig andere samenstelling of de ene wat meer vloeibaar dan de andere?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: racing ralph zweten

Bericht door kootje »

Notubes blijft tijdens het rijden vloeibaar in de band, terwijl Caffelatex van Efetto Mariposa dan verandert in een soort foam (naar men zegt, kan het in de band niet controleren... :lol: )
Wat is beter? Ik heb het allebei geprobeerd, maar zie eerlijk gezegd weinig verschil qua werking.

Nadelen?
Notubes vormt na verloop van tijd een rubberen bolletje in de band (zullen dus de latex bestanddelen zijn), waarmee de werking dus grotendeels weg is. Water en wat opgedroogde resten blijven over.
Caffelatex droogt geheel op, waarmee ook de werking weg is. Deze laag is moeilijk uit de band te verwijderen. (taaie kauwgum)

Een aantal jaren geleden was er Nozisch op de markt, die leek wat dikker en had bovengenoemde nadelen niet. Spul heet nu Squirt (what's in name :-k ) geloof ik.
Nadeel Nozisch/Squirt: spul kost 45 euro/ltr, en is wat minder goed verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: racing ralph zweten

Bericht door madskatingcow »

Bij NoTubes klontert de latex (het werkzame deel) inderdaad vaak samen tot een bal in de band. Wat overblijft is water, veel gaten gaat dat niet dichten.

Sludge is de fabrikant van NoZisch en Squirt Sealant. Zelfde product, zelfde flessen, andere kleur.

Caffelatex heeft nu een soort poeder, Vitamina CL dat je kan toevoegen aan de vloeistof in de band om nog sneller en grotere gaten te dichten. Ik heb hier een pot staan, moet het nog proberen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door madskatingcow op do 28 dec 2017 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie