Fiets ophangen + slot

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
diegie
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 21:43
Rijdt met: Silverback Sliter LT1

Fiets ophangen + slot

Bericht door diegie »

Goedemiddag allen,

Aangezien ik over enkele weken verhuis ben ik aan het kijken hoe of wat ik met mijn fiets(en) kan doen. Het is een appartement met een ondergrondse (open) parkeergarage. Ik zou de fiets willen ophangen in de parkeergarage zodat hij boven de motorkap van de auto komt te hangen als deze er staat. Maar wat is hier goed voor waarmee je de fiets erin kan haken en tegelijkertijd een slot is. Ik ken 1 product, maar dat is vrij kostelijk (+400€), nl. http://vadolibero.com/product-category/bike-safe-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand een andere tip?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door kootje »

Misschien een open deur, maar: Ik zou me toch nog eens bedenken of ik mijn fiets zo achter zou willen laten.
No offence: je kunt wel een slot aanbrengen, maar er zitten nog best veel andere onderdelen op je fiets, die er redelijk makkelijk en snel af zijn te halen door kwaadwillenden. Denk aan wielen, zadel+pen, stuur etc.
Dat kun je onmogelijk allemaal met sloten gaan vastzetten. (om nog maar ff niet aan vandalisme te denken...)

Heb je echt geen andere mogelijkheden?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door Wacky-S »

Hoe groot is je parkeerplaats? Misschien een optie om een box te zetten waarin je fiets past.
Andere mogelijkheden zijn in de berging of een technische ruimte die afgesloten kan worden...
diegie
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 21:43
Rijdt met: Silverback Sliter LT1

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door diegie »

Er is in het gebouw een aparte fietsenberging, maar die is te bereiken via een deur aan de voorzijde van de straat. Als iemand dan die deur eens niet sluit is het zeker gevaarlijk. Maar idd, de onderdelen, had ik niet dadelijk bij stilgestaan. Ik ga eens zoeken achter een fietsbox, dat is misschien wel een mogelijkheid!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door Dickie »

Fiets meepakken op appartement?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door kootje »

Lijkt idd de meest voor de hand liggende oplossing. (en zou zeker ook mijn voorkeur hebben)
Maar misschien komt TS op de 8e verdieping te wonen, en is er geen lift... 8)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door Muntanya »

Lijkt me dan een technisch parcours elke dag :-)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door KrisMaes76 »

Zo moeilijk is het nu ook weer niet om een trap op te rijden :lol:
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door Ward81 »

Je moet eens bike storage box op google afbeeldingen zoeken. Daar kan je misschien wat inspiratie opdoen. Boven de motorkap lijkt me wat moeilijk maar in iedere parkeergarage zijn er toch onbenutte plaatsen om zoiets te zetten, als je akkoord kan krijgen natuurlijk.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Fiets ophangen + slot

Bericht door Swannie »

Ik zou een ander appartement kiezen. :lol:
Plaats reactie