Schwalbe Addix Speed vs Speedgrip

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Schwalbe Addix Speed vs Speedgrip

Bericht door bert9 »

Voor volgende zomer zoek ik nieuwe Racing Ralphs te kopen. Nu is de samenstelling voor de zoveelste keer nog maar eens veranderd. Afgelopen zomer heb ik enkele marathons gereden met de Schwalbe Racing Ralph snakeskin. Deze hebben het toch gehouden bij mij.
Nu mijn vraag: welke racing ralph Addix koop ik het beste voor marathon gebruik? De speed of speedgrip?

Iemand hier al enige ervaring mee?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Schwalbe Addix Speed vs Speedgrip

Bericht door kevx »

Schwalbe geeft zelf toch aan dat de Addix Speed xc gericht is en de Addix Speedgrip de allrounder is...

Ik heb zelf de Speedgrip achter op de SS liggen. Ik merk niet veel verschil met de vorige RR's. Met de Addix speed kan ik niet vergelijken.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Schwalbe Addix Speed vs Speedgrip

Bericht door bert9 »

kevx schreef:Schwalbe geeft zelf toch aan dat de Addix Speed xc gericht is en de Addix Speedgrip de allrounder is...

Ik heb zelf de Speedgrip achter op de SS liggen. Ik merk niet veel verschil met de vorige RR's. Met de Addix speed kan ik niet vergelijken.
Schwalbe geeft dit inderdaad aan. Maar toch zie ik volgens hun "blokjes" zeer weinig verschil tussen de Spee den speedgrid. (ook zelfde gewicht).
Ook zou er geen verschil in zitten in verband met stevigheid (lekrijden).

Waarom dan niet automatisch voor de speedgrid kiezen. Deze zou x-aantal % meer grip geven, maar heeft eigenlijk geen nadeel. Hij zou iets trager zijn, maar in wat kan dat dan zitten?
Hebben mensen al ervaring met deze banden in de Ardennen. Ik ga volgend jaar de BEMC rijden en binnenkort mogen er nieuwe bandjes op. :-)
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Schwalbe Addix Speed vs Speedgrip

Bericht door kevx »

Voila, daarom dat ik ook voor de speedgrip heb gekozen...

Ik denk dat ik es erges gelezen heb dat de noppen van de speedgrip iets groter zijn dan die van de speed versie.
Plaats reactie