xt cassette 46T

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

xt cassette 46T

Bericht door witte555 »

Iemand ervaring met een casette met 46T op een NIET singel speed?
mij hebben ze altijd gezegd dat zoiets niet zou gaan,enkel op een singel speed.
Heb verleden week mijn fiets binnen gedaan voor nieuwe casette en tandwielen en er staat een 46 op en dat werkt perfect!!!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: xt cassette 46T

Bericht door Free_ltd »

Als het werkt, waarom dan nog de vraag? :-).

Dan zult ge wel ne muur op geraken se.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: xt cassette 46T

Bericht door witte555 »

Free_ltd schreef:Als het werkt, waarom dan nog de vraag? :-).

Dan zult ge wel ne muur op geraken se.
thuis voor de deur werkt het maar wil niet de eerste keer op een tt staan na 10 min en dat alles in de soep draait . . .
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: xt cassette 46T

Bericht door bert9 »

En de 11-42 cassette?
Gaat dit met een 10 speed dubbel vooraan?

https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... -42-625064" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: xt cassette 46T

Bericht door rubber-12 »

Ik heb een Alpen week gedaan met een 1x11 met 46t cassette. Ging prima.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: xt cassette 46T

Bericht door Japie carbon »

witte555 schreef:Iemand ervaring met een casette met 46T op een NIET singel speed?
rubber-12 schreef:Ik heb een Alpen week gedaan met een 1x11 met 46t cassette. Ging prima.

Dat is nu precies net geen antwoord op zijn vraag.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: xt cassette 46T

Bericht door kovan »

Je bedoelt waarschijnlijk een 46t cassette op een 2x11? (singlespeed is 1x1)

Ik zie er het nut niet van in, tenzij je wil blijven trappen terwijl je al stil staat....
Die cassettes zijn enkel nuttig op een 1x11(12) volgens mij.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: xt cassette 46T

Bericht door bip bip »

kovan schreef:Je bedoelt waarschijnlijk een 46t cassette op een 2x11? (singlespeed is 1x1)

Ik zie er het nut niet van in, tenzij je wil blijven trappen terwijl je al stil staat....
Die cassettes zijn enkel nuttig op een 1x11(12) volgens mij.
+1 , ik zie niet in waarom je een wide range cassette met dergelijke grote stappen wil gebruiken op een dubbel.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: xt cassette 46T

Bericht door witte555 »

bip bip schreef:
kovan schreef:Je bedoelt waarschijnlijk een 46t cassette op een 2x11? (singlespeed is 1x1)

Ik zie er het nut niet van in, tenzij je wil blijven trappen terwijl je al stil staat....
Die cassettes zijn enkel nuttig op een 1x11(12) volgens mij.
+1 , ik zie niet in waarom je een wide range cassette met dergelijke grote stappen wil gebruiken op een dubbel.
omdat ik tijdens ardennen ritten regelmatig merkte dat ik tijdens lange klimmen tekort kwam.
mijn vraag is niet als het nuttig zou zijn of niet,ik ben nu iemand die echt wel overal graag op rijd.

de vraag is eerder als dat zou gaan en/of iemand daar ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: xt cassette 46T

Bericht door janssis werner »

Hallo . Volgens mij gaat dat en gaat dat niet. De rede is omdat uw ketting voor het eene voorblad ofwel telang of tekort is. Plus als je dan toch de juiste lengte vindt dan kun je bepaalde verzetten niet gebruiken vanachter. Dit wil zeggen dat als je eene te veel doet de boel in de soep draait. Bij een 2x11 mag normaal ook niet op de twee verste verwijderd van het voorblad waar de ketting op ligt rijden, omdat dan de ketting te schuin ligt. Maar dat gebeurt toch tijdens een rit wand men schakelt op gevoel en je rijdt zo geen 100 km aan een stuk. In uw geval zou ik dan eerder van voor spelen , alleen ga je dan meer op souplesse moeten leren rijden. Dit is mij gedacht en zit soms met het zelfde probleem om boven te geraken. Maar dat heeft ook alles te maken met leeftijd en tijd om te trainen en dit kun je niet oplossen met tandwielen bij te plaatsen.

Grtjs.
Plaats reactie