DT SWISS XR1501

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

DT SWISS XR1501

Bericht door diert »

Heren,

Heeft iemand van jullie ervaring met de xr1501 voor een rijder rond de 100kg?

Alvast bedankt voor de informatie!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: DT SWISS XR1501

Bericht door kootje »

Welke versie/breedte gaat het om?

Heb ze gehad in mijn Canyon Lux, was wel de "oudere" velg met 20mm interne breedte.
Zijn niet de stijfste wielen, maar zeker niet slecht. Heb ze bij een wielbouwer laten naspannen, maar daarna er niet meer mee gereden, inmiddels verkocht en een bredere set met 26mm intern gekocht.
Wielbouwer vertelde dat hij idd wel wat verbeteringen (gelijkmatigere spaakspanning) had kunnen aanbrengen.
Dit omdat ik een 2.25 band bij lagere druk niet fijn vond bollen op de relatief smalle 20mm velg.
De huidige XR1501 is echter 22.5mm, en ik zag van de week ergens dat de 2018 versie zelfs 25mm gaat zijn. Dat zal wel een verbetering geven tegenover de oude 20mm velg.

Ik weeg 86kg trouwens, en ik kan me voorstellen dat je met 100kg niet met een smalle 2.0 band gaat rijden.
Dus mocht je vraag gaan over de oudere uitvoering met smalle 20mm velg, zou ik je adviseren: kijk voor een andere wielset met bredere velg. (of koop de bredere 22.5 of 25mm uitvoering, evt. XM1501)
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: DT SWISS XR1501

Bericht door diert »

Ja ik heb de 22.5 mm versie achterwiel wordt opnieuw gespaakt met een nieuwe velg. Ik hoop dat ze het goed gaan doen!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: DT SWISS XR1501

Bericht door kootje »

Laat dan je voorwiel ook meteen nakijken. Dan weet je zeker dat alles in orde is.
Plaats reactie