Vaste vork 29"

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
meirhaeghe
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 27 mei 2015 13:25

Vaste vork 29"

Bericht door meirhaeghe »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vaste carbon vork voor mijn bike maar weet niet goed wat kiezen.
Misschien kunnen jullie mij jullie ervaringen doorgeven waardoor de keuze wat beperkter wordt.

Ik wil dus een stijve en sterke vork die er goed uitziet en terwijl ook geen te grote hap uit budget neemt.

Het liefst wil ik de RDO van Niner maar daar gaat de prijs mij wat tegen.
Ik ben ook deze tegen gekomen maar weet niet goed of dit echt betrouwbaar is.https://www.mantel.com/be/import-niner? ... N0YXJ0MQ==

Mvg,

Sven
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Vaste vork 29"

Bericht door Dickie »

Lijkt sterk op deze die al sinds 2015 onder mijn ss staat:
http://www.xmcarbonspeed.com/Productinfo.asp?f=1298" onclick="window.open(this.href);return false;
Chinese makelij, ik heb deze toen zelf geïmporteerd, maar als ik de importtax erbij tel, dan is de mantelprijs prima. Zeker ivm eventuele garantieproblemen heb je dan immers een aanspreekpunt.
Voordeel om rechtstreeks te bestellen was wel dat ik de dropout (QR of 15x100 steekas) en de finish (3K, UD en glans, mat of in kleur) kon kiezen.

Heb ook een oudere versie van de Niner RDO vork onder mijn hardtail. Die is een tikje fijner afgewerkt, bouwde toen nog 1.5cm minder hoog (47cm) en stuurt wat vinniger.
Qua stijfheid vind ik ze aan elkaar gewaagd, shudder blijft beperkt onder zwaar remmen.
De Chinese vork werkt met een losse moer op de as tov het Maxle systeem bij de Niner. Die moer bleef steeds loskomen, met loctite opgelost. Buiten dit ene akkefietje ben ik er zeer tevreden mee.

Alibaba staat vol met nog goedkopere vorken: afblijven! Daar krijg je soms te maken met tolerantieproblemen: bvb crownrace past niet goed, schijf komt tegen vorkpoot of vervuiling met lijmresten. Laat staan hoe het met de langetermijn betrouwbaarheid gesteld is.
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Re: Vaste vork 29"

Bericht door kevinvt »

Vaste vork van Ednine zijn carbon en heb er alleen goede ervaring mee. Prijs 299€
Plaats reactie