Garmin mount als spacer

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Garmin mount als spacer

Bericht door spaghetti_2 »

Misschien trap ik hier een open deur in, maar voor mij is het een aardige ontdekking.
Afgelopen maand heb ik door twee lichte valpartijen al twee out-front garmin mounts gebroken. Niet goedkoop en riskant om mijn Edge kwijt te geraken. De mount met rekkertjes op mijn stuurpen monteren gaat ook niet, hiervoor is mijn stuurpen te kort. Als ik hem met rekkertjes op mijn stuur monteer, dan schuift hij alle kanten in natte omstandigheden (en ik vind het ook niet mooi).

Een vriend tipte me over deze mount: lijkt me ideaal als secure en mooie oplossing voor mtb's met korte stuurpen. Biedt bovendien meer bescherming voor de gps dan wanneer deze op het stuur staat.

https://k-edge.com/shop/computer-mounts ... tem-mount/
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door madskatingcow »

Ik heb 'm gehad in combinatie met mijn Syntace F109 stuurpen. Doordat de rand bovenaan de klimming van de stuurpen afgeschuind is, had de K-Edge houder onvoldoende grip en verdraaide onderweg van links naar rechts.

Beter is een Syncros stuurpen met Syncros Garmin houder, heeft me nog geen enkele keer in de steek gelaten, en kan ook onmogelijk verdraaien. Stackhoogte van de stuurpen is 38mm.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door BertG »

Ik gebruik zelf de Garmin mount met rekkers en ga dat ook blijven doen maar dit is wel een mooie oplossing, wel even opletten dat je pen niet te stijl is dan (of dat je geen speciaal geval hebt zoals die Syntace :wink: ).


Ik ging voor de grap nog zeggen dat dat ding van Syncros waarschijnlijk 50 euro kost ofzo, en ja... 't is nog waar ook https://r2-bike.com/SYNCROS-Computer-Mo ... TB-Stem-XR" onclick="window.open(this.href);return false; :lol: :roll:
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door Boebbel »

Ik gebruik ook nog die met de rekkers.

Je hebt ook nog die van Sram, een omgekeerde out-front als het ware. Hij is ietsjes korter dan de "gewone".

Afbeelding

https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... uter-mount" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door Svenny007 »

ik heb mijn standaard meegeleverde mount achterstevoren gezet en zo komt mijn mijn garmin juist boven mijn balhoofd uit.

tot nu nog geen problemen mee gehad
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door spaghetti_2 »

Inderdaad, ik denk er nu ook aan dat een omgekeerde out-front mount een oplossing kan zijn.
Madskatingcow: je hebt gelijk, er kan waarschijnlijk speling op de spacer mount zitten. En je balhoofd aandraaien om dat te voorkomen is ook niet de bedoeling.
K-Edge heeft ook nog een gelijkaardige oplossing als syncros: een topcap die tegelijkertijd als mount dient. Voor 25eu is deze nog betaalbaar.

Afbeelding
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: Garmin mount als spacer

Bericht door Chakam »

Ik rij al paar maand met de stem-mount rond tot volle tevredenheid !
Staat mooi centraal en nog nooit verdraaid :-)
Plaats reactie