Welk zadel. (zadelpijn)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Harpwood
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jul 2010 21:05
Rijdt met: Speci. Expert carbon 29er 2012

Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door Harpwood »

Het zal waarschijnlijk vaker in het forum voor gekomen zijn dat het over zadelpijn ging, maar misschien zijn er weer nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. En ik weet dat het hel persoonlijk is, maar hoe meer info hoe beter.
En er zijn natuurlijk wel weer nieuwe zadels en enz.

Sinds een half jaar krijg ik ontzettend veel last van zadelpijn op mijn zitbotten. (ik mtb nu al zo'n 18 jaar) Als ik om de dag fiets, fiets ik heel mijn huid kapot op die plekken. En krijg ik dan ook infecties. Ik heb veel verschillende broeken, het beste is voor mij nog altijd de Assos, en de nieuwe Vermarc zeem. Dus dat zit wel goed. Ik heb altijd goed kunnen fietsen op mijn Specialized Phenom zadels.
Al mijn fietsen zijn afgesteld bij Sportmax in Eindhoven, dus dat zit wel goed. Een paar jaar geleden nog gedaan.
Wat ik nu sowieso wil proberen is een iets breder zadel. Schijnt ook comfortabeler te zijn.
Alleen zou ik graag van willen horen wie ook dit probleem gehad hebben, en hoe ze dat opgelost hebben.

Graag hoor ik van jullie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door janssis werner »

Hallo. Had wel niet zoveel last en rij minstens maar een keer in de week en in de zomer twee maal. Bij de nieuwe fiets had ik veel last van zadelpijn, nu heb ik mij de nieuwe sq lab 611 zonder die actieve kussentjes erin aangeschaft. Eerst wat aanpassen maar daarna na voelde het veel beter aan en de dag erna gene last van men gat. Ben er zeer tevreden van het oogt alleen wat raar.

Grtjs.
vindesign
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jan 2014 13:05
Rijdt met: YT Jeffsy AL

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door vindesign »

Fabric Scoop Radius Elite https://r2-bike.com/FABRIC-Saddle-Scoop ... e-coloured
Nog nooit zo'n goei zadel gehad. Je kan er een hele dag mee fietsen zonder de dag erna pijn te hebben. Bovendien zeer mooi geprijsd!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier ook weer meer zadelpijn sinds ik nieuwe bike heb. Ook eens deze topic volgen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door KrisMaes76 »

Bij den As adventure kunde gratis zadels van fizik uittesten, heb zo voor mij een passend zadel gevonden
nav
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 16:51
Rijdt met: cube ltd comp

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door nav »

Ik ben op zoek naar een fietsenwinkel die sq lab test zadels heeft, de dealer locator op hun site werkt niet goed voor mij. Moest iemand een winkel weten zijn in de buurt van brussel die deze zadels heeft mag het mij altijd laten weten.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door janssis werner »

Weet niet waar je dat gaat vinden om te testen. Ik heb de nieuwe 611 en ben er zeer tevreden over. De nieuwe modellen zir veel mooier. Maar heb er wel lang moeten op wachten.

Grtjs.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door Breght »

In Bree bij fietsenwinkel Bouchet-Belien verkopen ze SQ-Lab zadels.Is niet in de buurt van Brussel maar dat is er 1 die ik met zekerheid weet :)
Gebruikersavatar
Harpwood
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jul 2010 21:05
Rijdt met: Speci. Expert carbon 29er 2012

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door Harpwood »

SQ-Lab heeft geen test zadels weet ik inmiddels.
Bij sommige dealers is na 30dagen niet goed, geld terug.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door sam2300 »

En die SQ-lab zadels zijn even goed als dat ze proberen voorspiegelen?
Plaats reactie