Sram Eagle vragen- of ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door madskatingcow »

Wel nog een volledig nieuwe Eagle ketting, zilver. Komt van mijn Scott Scale, 900 RC World Cup medium met 32T voorblad. Aantal schakels moet ik is tellen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door BertG »

madskatingcow schreef:Van Eyck Sport in Geel
Volgens website hebben ze enkel de X01 en XX1 maar weet niet op dit overeenstemt met wat in de winkel te koop is... zal is mailen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door madskatingcow »

Effe bellen?
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door HPA »

madskatingcow schreef:Heb je de Jagwire Elite Ultra-Slick kabels al geprobeerd?

. De kostprijs van 12.50 euro / stuk is hoog, maar ze zijn het wel waard. Probeer is :wink:
Bedankt voor de tip. Ik ga deze ook eens proberen, maar waar koop jij ze aan die prijs?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door madskatingcow »

Bij Bike-Components of Bike24 :drunk:
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Hans wynants »

ik heb mijn GX groep ook bij VE gekocht. let wel , prijs scheelt toch wel een pak t.o.v. Bike Discount . maar ik had ook graag men factuurtje ;-)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Wacky-S »

Hans wynants schreef:ik heb mijn GX groep ook bij VE gekocht. let wel , prijs scheelt toch wel een pak t.o.v. Bike Discount . maar ik had ook graag men factuurtje ;-)
Daar krijg je toch ook een factuur? Of moet het er eentje zijn met Belgische BTW?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door BertG »

BertG schreef:
madskatingcow schreef:Van Eyck Sport in Geel
Volgens website hebben ze enkel de X01 en XX1 maar weet niet op dit overeenstemt met wat in de winkel te koop is... zal is mailen.


Geen reactie op mail, geen zin om te bellen of naar daar te gaan, ik wacht wel op den eTap om naar 1x12 te gaan... :drunk: :wink:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Free_ltd »

Mss een gekke vraag. Speel met vanalles in mijn heefd. Mss eind dit haar nieuwe fiets let eagle ofwel gewoon de spark upgraden naar eagle. Of gewoon 2 x 10 blijven rijden :lol:

Makkelijkste is complete groep, maar is het ook mogelijk met enkel de upgrade kit? Dat zou dan in combinatie zijn met een XT crank. Ik lees vaak iets over offset en ik vermoed dat gewoon een ander tandwiel niet voldoende gaat zijn?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door spaghetti_2 »

Offset heeft te maken met je kettinglijn. Als je bracket breedte vooraan of je wielas breedte achteraan niet veranderd, dan kun je gewoon dezelfde offset aanhouden (de kettinglijn komt niet dichter bij of verder van het frame te liggen). Voor Sram heb je bv direct mount kettingbladen met 6 mm offset (niet boost) en 3 mm offset (boost), als ik me niet vergis.

Persoonlijk zou ik geen Shimano crank met een Eagle groep combineren. De Shimano crank is niet voorzien op 12 sp, en in mijn ogen staat Sram ook gewoon veel sterker op het vlak van 1x aandrijvingen.
Plaats reactie