Sram Eagle vragen- of ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Jemp »

Idd, offset heft te maken met kettinglijn. Boost of geen boost. Voor de rest denk ik dat het weinig uitmaakt als daar een Shimano of Sram crank opsteekt. Ik rij met kettingblad van Superstar op mijn Sram crank en dat geeft een problemen. Ge kunt achteraf nog altijd overstappen naar Sram crank.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door _anonymus_ »

Maakt 11 of 12 speed een verschil voor je tandwielen?
Ik gebruik een ovalen tandwiel van Absolute Black voor mijn 1x11 setup, dit tandwiel is volgens de fabrikant zowel geschikt voor 1x11 als 1x12 aandrijvingen.
Zit er bij Sram verschil tussen de kettingbladen voor 11- en 12-speed?

Crank maakt volgens mij niet uit voor schakelprestaties.
Voor de rest van de aandrijving zou ik inderdaad ook Sram prefereren.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Jemp »

Denk dat het niet uitmaakt 11 of 12 speed. het gaat erom dat de ketting er niet mag aflopen bij het grootste of het kleinste kettingblad en dat de tanden dus iets hoger zijn (en mss een beetje anders geplaatst).
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Free_ltd »

Dan moet ik eens zien of het de investering waard is. Upgrade is €255 en complete groep is €360 met tandwiel erbij. Maar dan moet ik wel nog wss nieuwe BB kopen en zeker een XD body. Dat loopt al op :-).

Twijfel twijfel dus. Kan ook een Eagle kopen waar de fiets nog aan vast hangt hé :lol:
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Hans wynants »

ik heb van de week mijn derrie en shifter van GX vervangen door een X.O combo ...

na 400km waren mijn derrie wieltjes al in de soep gedraaid , de lagers welteverstaan . het kunststof zelf was nog zo goed als nieuw . ( squirt)

ook heeft die derrie van in de begin enorm veel speling op al zen schernierpunten, met enorme speling op de montagebout.

vind dit toch een serieus minpunt voor zulk dure set, ookal is het de minste uit de reeks, nog zou de kwaliteit gewoon goed moeten zijn .

de X.O combo is een wereld van verschil . schakelt super soepel , direct, en zonder speling .

rijd momenteel nog met min GX cassette en ketting, welke nu ook vele beter in de smaak vallen . daar is niets mis mee .
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Boebbel »

SRam blijft gaan: NX 1x12

't kleinste tandwiel is een 11, waardoor die op een gewone freehub past en geen XD nodig is. :-D

http://off.road.cc/content/news/sram-ma ... upset-2551" onclick="window.open(this.href);return false;

https://singletrackworld.com/2018/06/re ... rivetrain/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie