dropper seat post

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

dropper seat post

Bericht door Mister A »

Dag,

Ik zoek een dropper seat post voor op mijn scott scale. In de zomer rij geregeld enduro afdaling (afdalingen enduro d'ambleve, chaudfontaine,...) en dan zit dat zadel soms in de weg. Kan er mij iemand tips geven voor een dropper seat post van max 200euro. Die zadelpen van scott is breder dan bij andere hardtails. Maakt dat uit? Over enkele jaren zou ik hem dan willen overzetten op een nieuwe xc fully of trailbike (ben er nog niet aan uit wat ik wil)

alvast bedankt!
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: dropper seat post

Bericht door krikke46 »

hoi, voor 200 euro ga je niet gesteld geraken . investeer ineens in een goede dropper.
niks zo vervelend dan met dropper die stuk is rond rijden. kijk een bij fox !
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: dropper seat post

Bericht door _anonymus_ »

Als je de dropper later wil kunnen overzetten op een andere fiets, ga je dan wel een fiets met dezelfde diameter van zadelpen moeten kopen, of nu een dropper met een smallere diameter kopen en met opvulringen in je zitbuis werken:
http://www.ebay.com/itm/Seat-post-shim- ... 1582296432" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteraard ga je een dropper met een diameter van 34.9 later niet kunnen gebruiken in een frame met bijvoorbeeld 30.9 als diameter.

Ikzelf heb een Thomson Elite Dropper en ben hier zeer tevreden van.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: dropper seat post

Bericht door KrisMaes76 »

Kheb zowel een reverb als een Thomson

reverb: kwam als oem op mn bike, functioneert niet onder de 5 graden, na 1.5 jaar was ie stuk, is vervangen onder garantie en ik kreeg de ge-update versie, werkt veel beter, is trager bij koud weer, maar werkt wel nog.
De hydraulische bediening vind ik wel goed werken, af en toe es ontluchten help voor een goede werking
Van meet af aan heeft de dropper een beetje rotationele speling, maar tijdens het rijden nog nooit last van gehad.
Als je deze koopt, zeker zorgen dat je de 2016 versie hebt.

Toen de reverb stuk was, heb ik een Thomson elite gekocht, werkt heel goed, ook bij koud weer. Geen speling op de dropper.
De bediening heeft me wat tijd gekost om die juist te krijgen qua kabelspanning en positie, meer kracht nodig dan bij de reverb.
Dropper is na 2 maand kapot gegaan, toen ik deze weer wou laten uitschuiven schoot de dichting + een pakking mee omhoog. is onder garantie vervangen geweest
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: dropper seat post

Bericht door aresius »

200 euro is inderdaad nogal krap voor een goeie dropper.

Voor 300 euro heb je een volledig mechanische, makkelijk te onderhouden, GravityDropper ..
Niet ontluchten, geen lekkende olie gewoon af en toe eens uitkuisen en rijden maar.
Heb recent een tweede bijgekocht.. ik werd het wisselen tussen fully en hardtail wat beu :-D

nadeel: niet zo superflashy uitzicht door de rubber #-o :-"
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: dropper seat post

Bericht door dennisVO »

op Bikester staan droppers van 180 euro van het huismerk ... maja, hoelang blijft dat leven.
en van 230euro van Giant.

ik houd de occasies in de gaten, want ik wil er ook eentje aanschaffen.
maar ik heb diameter 30,9, en ik zie ze steeds passeren in 31,6 versie.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: dropper seat post

Bericht door aresius »

Over de dropper van Giant heb ik al veel goeie zaken gelezen.
Die blijkt een heel goeie prijs/kwaliteitsverhouding te hebben.
Zelf enkel maar ervaring met GravityDropper en bikebuddies die klagen over KS en Rockshox :-D
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: dropper seat post

Bericht door Mister A »

bedankt voor de reacties. Ik zal die van giant eens bekijken. Ik heb 31,6 dus misschien is tweedehands dan wel een optie. Weeral niet simpel kiezen... Op mijn budget zit gelukkig nog rek.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: dropper seat post

Bericht door Aeromax »

op mijn "trainingsfiets" en als reserve in de bagage op reis zit deze:
http://www.bike-discount.de/en/buy/kind ... wg_id-1502" onclick="window.open(this.href);return false;
tbh: ik vind dat 90% geen issue dat die geen bediening aan het stuur heeft
ik heb al 3 reverbs mogen laten omruilen en een vierde heb ik "doorgeknipt" en in de vuilbak gekieperd
nu gebruik ik oa de magura en dus de ks, heb nog 2 reverbs maar die gaan er op termijn ook uit
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: dropper seat post

Bericht door roderider »

Ik ben ook op zoek naar een dropper post maar met het verschil dat ik een van 27,2 diameter nodig heb. De opties zijn dus beperkt.
Ik heb de TranzX Remote Seatpost internal 27,2mm op het oog die staat 111€ op bike-discount.
Ik vind er alleen wat weinig reviews van.
Deze heeft wel maar 105mm travel maar dat lijkt mij genoeg.
Die zal wel niet half zo betrouwbaar zijn als een Thomson maar kost ook geen 400€.
Plaats reactie