Sigma BC800 en DT Swiss velgen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bebob
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 16:12
Rijdt met: Canyon CF

Sigma BC800 en DT Swiss velgen

Bericht door bebob »

Ik ben hier mijn fietscomputer Sigma BC800 aan het installeren op mijn nieuwe bike die voorzien is van DT Swiss XR1480 velgen.

Aangekomen bij het laatste stadium - klik hulpstukje vast op de spaak -stel ik vast dat die spaken niet rond zijn maar plat. Gevolg: dat hulpstukje klikt niet vast maar glijdt er gewoon af (grrrrrr).

Wie heeft dit probleem al gehad en kent er een (liefst elegante) oplossing voor? Bestaat er misschien een alternatief hulpstuk?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Monteer misschien een Mavic Crossmax magneet? Kan je voor €7 bij je dealer krijgen.

Een alternatief is een magneet van Cateye. Grote ronde magneet die je makkelijk op platte spaken kan zetten :drunk:
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Ik zou verwachten dat er een magneet bij die wielen bijgeleverd zou worden. Mavic doet dit in ieder geval.
Gebruikersavatar
bebob
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 16:12
Rijdt met: Canyon CF

Bericht door bebob »

Trevorken schreef:Ik zou verwachten dat er een magneet bij die wielen bijgeleverd zou worden. Mavic doet dit in ieder geval.
Voor de prijs zou het inderdaad mogen... :-?
Ik zal zien om zo een ander type magneetje op de kop te tikken.
Thx.
Plaats reactie