Canyon nerve rijders.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Canyon nerve rijders.

Bericht door janssis werner »

Hallo wie van jullie heeft dat al eens bekeken of zijn versnellings kabel van onder aan de achterbrug wat ingesleten is. Bij mij was de eerst kabel aan de buiten kant de rubber stuk tot op de draad, dit is nu echter weer het geval. Heb al foto,s door gestuurd en zeggen dat kabel te lang is. Volgens mij kan dit niet korter en is de zelfde lengte als de oude. Bij het trekken van de foto,s heb ik ze wel wat uitgetrokken dat het beter zicht baar is. Heb nu een stukje rubber tussen frame en kabel gestoken en vast gemaakt met bandje , maar wordt er toch terug uitgeduwd door de beweging van het frame. Hoe kan ik dit oplossen of best nog eens bellen of dat wel normaal is.

Grtjs.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door dennisVO »

ik heb dat ook.
ze hadden beter voor kunststof afwerking gekozen van dat gat in het frame waar de kabel in gaat.

ik heb wat dikke tape (voor electrische kabels) errond gewikkeld, maar dat zal ook doorslijten :-/
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door janssis werner »

Ik ben dit ook aan het uitproberen, maar vind dit niet normaal. Plus hunne uitleg klopt niet en u doorsturen met een robbertje klopt niet. Hoop dat ik nog mensen vind die dit probleem hebben. Ps ik heb er debuiten kabel van elektrische kabel die ik eerst door midden snijd rond gedaan met strips. Doe wel tot aan de kader,anders schuift dat op.

Grtjs.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door dennisVO »

janssis werner schreef:Ps ik heb er debuiten kabel van elektrische kabel die ik eerst door midden snijd rond gedaan met strips. Doe wel tot aan de kader,anders schuift dat op.

Grtjs.
kan je daar eens een foto van posten?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door janssis werner »

Dat zal een probleem zijn , weet niet hoe ik deze erop moet krijgen. Anders door mailen als je dat wilt stuur dan pb.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door Zalman »

Waar slijt die dan juist af bij u?

bij mij komt die kabel aan de bb uit het frame en gaat daarna in de achterbrug om vervolgens net voor de achterderrie er uit te komen.
er zit wel iets van slijtage op maar dit valt mee
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door dennisVO »

janssis werner schreef:Dat zal een probleem zijn , weet niet hoe ik deze erop moet krijgen. Anders door mailen als je dat wilt stuur dan pb.

Grtjs.
je kan je foto gewoon hier in gooien en dan de link kopiëren en hier plaatsen
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door Jemp »

Ik begrijp ook niet goed het probleem. Een fotootje zou handig zijn. :wink:
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door janssis werner »

Heb de foto,s van de slijtage juist gewist voor de topic en dan zou ik nu dit pruts werk voor de kabel te beschermen weer moeten weg doen. Als dit niet werkt zal ik daar foto,s van trekken. Wat er scheelt is dat door het bewegen van de achterbrug de kabel schuurt tegen het gat in de achterbrug. Dan komt plastiek los en schuurt de omhulde draad tegen de achterbrug. Je heb het gat voor de kabel en daar een soort verdikking rond en daar is de kabel al door heen met als gevolg dat dit al wat scherp is en gaine stuk doet . Dit was zo met de eerste kabel en nu al weer en dit op 3200km. Op foto is dat wel niet goed zichtbaar , zwarte kader en het gat is ook donker . Vermits er nog iemand is die dit ondervind is dit toch geen alleen staand geval.

Grtjs. Ga dit nu eerst testen voor dat ik weer nieuwe kabels laat steken.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon nerve rijders.

Bericht door dennisVO »

ja ik snap het probleem wel hoor.
ik heb het ook.

wou gewoon zien wat je als oplossing met de strips had gedaan.
Plaats reactie