extreme zadelpijn

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: extreme zadelpijn

Bericht door julie »

ik heb ook zoiets, er is meer aan de hand, ik zal zeker het laten uitzoeken door een arts, want het kan zeker niet normaal zijn om zo last te hebben en ook nog eens 1 week erna.
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: extreme zadelpijn

Bericht door TopBike »

check dit eens
https://morgaw.com/2015/05/29/saddle-platform-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerste persoonlijke tests zijn zeer goed.
(testzadel beschikbaar bij mij)
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Re: extreme zadelpijn

Bericht door Stanneke »

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik mijn nieuwe fiets kreeg.
Bij mijn vorige fiets waren tochtjes van 80-100km geen enkel probleem. Op mijn nieuwe fiets begonnen de problemen na 10 km al. Zo erg dat ik soms wel eens mijn fiets de gracht in smeet van kwaadheid.

Dan begonnen aan de zoektocht naar een nieuwe zadel, na opmeting. Eerst 3 specialized zadels, die het probleem niet verhielpen, dan bij LBS geweest die fizik verkocht. Na een paar zadels daar kwam ik ineens bij de Fizik Aliante XM en het probleem was volledig weg.

Dan een maand of 2 geleden zwaar neer gegaan, gevolg, zadel stuk en natuurlijk maken ze die XM niet meer. Per geluk nog ergens een demo model kunnen vinden waar ik nu mee rond rij. Ik kijk er al tegenop om over te schakelen naar een nieuw als dit vervangen moet worden. Had ook Fizik gemailed met de opvolger van mijn zadel, maar gelukkig heb ik dat testen dus nog wat kunnen uitstellen.
gian-claudio
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 10 aug 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Re: extreme zadelpijn

Bericht door gian-claudio »

Hier: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Re: extreme zadelpijn

Bericht door Kinnie »

Het rare is dat dit de zadelpijn met de jaren gekomen is.

Ik weet nog heel goed, als ik zo'n 10jaar was vollop met bmxfietsjes crossen, had ik een plastiek rood zadel. versleet daar dagelijks uren op, nooit geen last. Dan ouder worden en bmx inruilen voor mtb, ook nooit geen last.
dan beginnen de betere mtb kopen en wekelijks toertochten rijden ook nooit geen last, tot zo'n 5 jaar geleden dat ik begon last te krijgen. Beginnen nu en dan eens een andere zadel kopen en testen. Nu ik het probleem heb dat ik zelfs met m'n gewone fiets maar 1x per week maar kan gaan werken (+/- 20km heen en terug) moet er echt wel iets meer aan de hand zijn. Zoals "julie" ook aanhaalt kan dit niet normaal zijn en zal ik eens dokter bezoek doen, wie weet.

@ topbike, dit lijkt me wel een interessant systeem, zal u misschien in de toekomst contacteren hierover.

zo'n fizik aliante zadel is niet de oplossing, heb deze ook nog getest en juist hetzelfde probleem, ik kan al niet meer zeggen welke zadels ik allemaal getest heb, kan gewoon zeggen dat ik nog geen ene gevonden heb die me gaat.
Wat ik wel nog weet is dat ik eens via een maat aan een smp geraakt ben omdat hij langere tijd op reis was (weet niet welk type), en dat ik hiermee toch zo'n 40km kon fietsen vooral ik begon last te hebben.
lelijke mottige zadels, maar kan me niet schelen, als ge erop zit ziet niemand dat en als m'n probleem daarmee opgelost is, dan stoort me dit niet.
Plaats reactie