Miserie met Shimano SLX-remhendels

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door Z. »

Over de remmen zelf geen enkele klacht.

Maar al voor de 5e keer is één van mijn remhendels (van 2 bikes) stuk.

Begint altijd bij de zuigertjes die volledig vast zitten.
Duw je ze weer uit elkaar en knijp je in de rem: kapot.

Plots is het probleem daar. Ook de fietsenmaker zit met de handen in het haar.

Iemand?

Ik fiets ermee, kuis 'm met een soppeke met Dreft en leg m plat in den otto.
Verder geen bijzonderheden.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door triumph_st »

Dreft is voor den afwas, niet om uw fiets mee te kuisen.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door Z. »

Wat gebruik jij dan?
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door triumph_st »

Z. schreef:Wat gebruik jij dan?
Autoshampoo of de fietsshampoo van Lotto/Soudal (http://www.lottosoudalshop.be/nl/fiets.html/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Laatst gewijzigd door triumph_st op ma 10 okt 2016 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door Mister No Chaïn »

En over welk model SLX-remmen spreek je dan?
Ik rijd 3 jaar met de m675 en nog geen enkel probleem aan gehad.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door Swannie »

triumph_st schreef:Dreft is voor den afwas, niet om uw fiets mee te kuisen.
Zever. Dreft is gewoon biologisch afbreekbare ontvetter. Net hetzelfde als uwen bikewash van lotto soudal, alleen een pak goedkoper en minder aggresieve ontvetter.
Het beste is uwen velo gewoon te kuisen met water en een spons en een borstel, zonder product!
Maar als het echt niet anders meer proper is te krijgen gebruik ik dreft, al meer dan 20 jaar doe ik dat zo, en nog nooit een probleem gehad daardoor.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door fredo »

Bij shimano remmen moet je echt vaak de olie vervangen. Ik bedoel dus echt compleet vervangen en niet alleen ontluchten.

Minerale olie (in shimano remmen dus) wordt groter van volume als die degradeert. Het gevolg is dat er dan te veel olievolume in het systeem komt. Als je dan je pistons gaat terugduwen, kan je de dichtingen aan het reservoir aan de remhendel kapot duwen. Ik heb het zelf al met een paar hendels gehad. Sinds een tijdje let ik beter op bij het terugduwen van de pistons, en heb geen problemen meer.

Dus je kan je pistons gewoon terugduwen als je olie redelijk nieuw is. Anders raad ik aan om die funnel te monteren bij het terugduwen van de pistons.

check de kleur van uw remolie maar eens in uw leiding, die ziet waarschijnlijk niet meer rood maar zwart
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: Miserie met Shimano SLX-remhendels

Bericht door Ward81 »

Swannie schreef:
triumph_st schreef:Dreft is voor den afwas, niet om uw fiets mee te kuisen.
Zever. Dreft is gewoon biologisch afbreekbare ontvetter. Net hetzelfde als uwen bikewash van lotto soudal, alleen een pak goedkoper en minder aggresieve ontvetter.
Het beste is uwen velo gewoon te kuisen met water en een spons en een borstel, zonder product!
Maar als het echt niet anders meer proper is te krijgen gebruik ik dreft, al meer dan 20 jaar doe ik dat zo, en nog nooit een probleem gehad daardoor.
Idem. Water en een microvezeldoekske.
Plaats reactie