stealth wielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

stealth wielen

Bericht door bolle. »

Ik overweeg een setje stealth carbon wielen te kopen. Welke naven zouden jullie aanraden tune King Kong of dt swiss 240 ? Ik weeg 97 kg misschien speelt dat ook een rol .
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: stealth wielen

Bericht door _anonymus_ »

Ik zou voor DT gaan.
Tune is mooi materiaal en lichter, maar kwalitatief vind ik DT beter.

Ik heb zelf een wielset met DT 240S-naven, ik heb daar nog nooit moeten naar omkijken terwijl die dingen al serieus zware omstandigheden te verduren hebben gekregen.
Kennis van mij heeft Tune-naven, en die hebben toch wat meer zorg (en lagers) nodig.
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: stealth wielen

Bericht door SBIKER »

De huisnaven van stealth zijn ook zeer goed
hebben een goeie dichting en lopen zeer soepel
als je dan toch een duurdere naaf wilt en lichter neem dan dt die hebben betere dichting dan tune
ik heb nu al 2 setjes van stealt met hun huisnaven en nog niets van problemen had
ik rij natuurlijk ook maar in de zomer met mijn mtb
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: stealth wielen

Bericht door Swannie »

Ik rij sinds 2013 met Tune naven: king kong op mtb, mig mag op koersvlo.
Mijn Kingkongs hebben al serieus werk mogen verrichten: al 3 jaar op rij (bijna) alle ardennenmarathons, een epische alpentourtrophy in de sneeuw(2013), wekelijkse tt's...
dus al zeer veel km's gebold en mijn achternaaf is nu op zn 3de setje lagers aant bollen.
Je moet enkel kijken dat je ze koopt met de nieuwere, blauwe body.
Topnaafkes, als ze onderhouden worden door iemand die er iets van kent :drunk:
Het is wel idd waar, dat een dt240 naaf ietske beter afgedicht is, dus als je een modderduivel bent, kan je beter daar voor gaan (op een cx fiets ; )
Gebruikersavatar
bolle.
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 13 feb 2004 20:29
Rijdt met: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Re: stealth wielen

Bericht door bolle. »

Wij rijden heel het jaar Door dus veel Door modder . Misschien beter dt swiss dan . Bedankt voor de reacties.
Plaats reactie