Tubeless op racefiets

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Kevin82 »

Oei dat is minder... Ik was juist aan het overwegen om ook deze 4 season banden te monteren omwille van de lekbestendigheid...

Nu rij ik met de gp 4000 en rij ik toch ook regelmatig is lek.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Reflex »

Met een tubeless band kun je net zo goed lekrijden op dat stukje glas. Wie zegt er dat de latex zulke gaten op zo een druk gaat dichten?

Pech kun je altijd hebben maar ik rij zowel met 4000s als de gp4 seasons bijna nooit lek. De 4 season is een prima woon werk band naar mijn mening of in de 28mm versie prima voor in de winter.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Kevin82 »

Ik zou de 4 season idd dan gebruiken voor woon werk in 32mm. Dit dan op mijn crossfiets.
Het is natuurlijk altijd mogelijk om lek te rijden.
Ik moet langs een industriezone en daar is het fietspad ok maar alle vuil ligt gewoon op het fietspad... Met vuil bedoel ik gewoon steentjes, modder,... dat omhoog wordt gegooid door de vrachtwagens...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door erwin.91 »

Na 500km met Scwalbe pro one heb ik in een klein stukske glas gereden en de latex hing in mijn haar, met nog 6km te gaan voor ik thuis was ben ik met 1x bijpompen thuis geraakt, gaatje werd blijkbaar niet helemaal gedicht.

Thuis nieuwe latex in, band op druk gezet en de latex vol op het gaatje, nu 3000km verder geen lekke band meer gehad.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Kevin82 »

Spijtig dat de keuze in tubeless heel beperkt is... ik wil dan ook een 32mm monteren voor de crossfiets (woon/werk) maar kan er niet meteen eentje vinden. En dan ook een band die geschikt is voor meerdere weersomstandigheden. Mijn voorlopige voorkeur gaat toch naar de 4 season van continental.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Reflex »

Er zijn redenen waarom tubeless er nooit echt door komt bij de racefiets. Dat wil ik enkel maar zeggen, waar het bij de mtb ideaal is werkt het bij de racefiets niet super. De gaten worden moeilijker gedicht door de hoge druk, de band is wat stugger en bij een racefiets wil je toch niet op een extreme lage druk rijden.

Met nieuwe banden rij je niet zo snel lek tenzij je echt op iets groots rijdt, maar zoals eerder gezegd zal je bij tubeless dan ook lek staan in veel gevallen.

Voor woon/werk steek je gewoon een bandje in een zadeltasje met 2 bommekes en met een 28mm 4-seasons zal je echt niet zomaar lek staan.
Plaats reactie