Tubeless op racefiets

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Edlisjas »

Alvast bedankt voor de reacties!
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

deze ff terug van onder het stof halen.

ik rij sinds kort tubeless op de racefiets. schwalbe pro one. rijcomfort vind ik geweldig. maar zelden zo vaak plat gereden.

de latex dicht het gat, maar dan blijft er 3 bar over. terug bijpompen is zinloos, want de latex kan het gat niet dichthouden op 7 bar. gat gaat terug open, latex spuit in het rond en dicht het gat, weer op 3 bar.


nog iemand wel goeie ervaringen met bepaalde banden?

wil gerust wat toegeven in rolweerstand, als het maar gedaan is met platrijden.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door _anonymus_ »

kootje schreef:Ben, net als Reflex, ook erg tevreden over de lekbestendigheid van de Conti GP 4 Season.
Rij er nu 3 jaar mee (ook w-w verkeer), nog geen enkele lekke band gehad.

1 nadeel: Wat zijn die dingen duur geworden het afgelopen jaar!! :-?
Zijn die tubeless-ready?
Of met binnenband?
Ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe racer, met tubeless wielen.
Ik rij al jaren met de GP4000S en GP 4 Season, maar het is mij niet geheeld duidelijk of je deze intussen ook al TL-ready kan krijgen.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Jemp »

Michelin heeft pas een nieuw gamma race bandjes op de markt gebracht, de Power reeks. Algemeen kenmerk is dat ze, bewezen, minder rolweerstand hebben dan de vorige versies.
Ik rij nu al een paar maanden rond met de Power Endurance en nog niet 1 keer lekgereden ermee (en nochtans al in slechte situaties gezeten...)
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

_anonymus_ schreef:
kootje schreef:Ben, net als Reflex, ook erg tevreden over de lekbestendigheid van de Conti GP 4 Season.
Rij er nu 3 jaar mee (ook w-w verkeer), nog geen enkele lekke band gehad.

1 nadeel: Wat zijn die dingen duur geworden het afgelopen jaar!! :-?
Zijn die tubeless-ready?
Of met binnenband?
Ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe racer, met tubeless wielen.
Ik rij al jaren met de GP4000S en GP 4 Season, maar het is mij niet geheeld duidelijk of je deze intussen ook al TL-ready kan krijgen.

nee, dat zijn gewone banden. en de 4 season vond ik ook verschrikkelijk slecht :-)
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Real Epic '89 »

Ik heb goede ervaring met deze. Werking is een beetje te vergelijken met de Protection band van Conti.

http://www.irc-tire.com/en/bc/products/ ... ula_tl-xg/" onclick="window.open(this.href);return false;
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

Real Epic '89 schreef:Ik heb goede ervaring met deze. Werking is een beetje te vergelijken met de Protection band van Conti.

http://www.irc-tire.com/en/bc/products/ ... ula_tl-xg/" onclick="window.open(this.href);return false;

alleen in 23mm, da's jammer
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door jupke »

Ook even reageren.

Ik ben dit voorjaar ook overgestapt op Tubeless op de koersfiets.
Eerst de hutchinson fusion 3 gebruikt, vond ik persoonlijk erg goede banden, ziet er een slick uit maar erg veel grip.

Wat ik al snel door had is dat je geen 7.5 bar meer moet rijden op tubeless, als je het wel doet rij je precies op gewone bandjes op 8.5-9bar of zo, beenhard. Maar zet je ze op 6 - 6.5 bar zijn ze erg aangenaam.

Ook wat ik hierboven las van lek rijden ga je minder hebben met iets zachtere banden dan wanneer je ze te hard blaast en zoals er ook staat, latex houdt tot ongeveer 6-6.5 bar tegen maar daarboven blaas je er los door.

Met de Hutchinsons heb ik 1 keer lek gereden en toen ik naar die band (achter) ging kijken was die echt op, zat tot op de draad op sommige plekken, dan is het normaal dat hij het niet meer houdt zeker?

Dat was dan ook mij grootste kritiek op die band, geweldig veel grip, nooit lek maar op 3k km was mijn achterband dus helemaal op.

Dan Swalbe one pro gelegd en ik moet zeggen dat deze lekgevoeliger zijn, heb er 2 keer mee lek gereden maar nooit mee stil gestaan. Dus een lekje gereden die werd gedicht door de latex en bij de volgende rit de fiets nemen en zien dat hij platter staat dan normaal. 1 keer een plakkertje geplakt aan de binnenkant (houdt perrfect) en de andere keer op 6bar gezet en met het wiel gedraaid tot ik hoorde dat de latex het gaatje toe stopt en nadien geen last meer van gehad. Heel de zomer mee gereden en dat waren de enige problemen. Ik zie wel dat ik in vergelijking met de Hutchinsons al meer scheurtjes zie buiten op de band, is er dus wel degelijk gevoeliger aan, volgende wordt de opvolger van de fusion 3 denk ik de 5.

Na 1 seizoen TL gereden te hebben kan ik zeggen dat ik nooit stil aan de kant heb gestaan en een tevreden gebruiker ben.
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

da's interessant,

misschien heb ik gewoon 3 keer pech gehad met deze band, was wel altijd in natte omstandigheden. had ze inderdaad wel op 7 bar staan. zal het op 6 eens testen en dan toch ook de hutchinson eens proberen.

die van bontrager lijkt ook wel interessant...
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door jupke »

Nog even toevoegen dat het allemaal 25mm banden waren, ik ben begonnen met Hutchinsons omdat toen de one's niet verkrijgbaar waren in 25.

Maar de one is wel degelijk een gevoelige band aan schade heb ik de indruk.
Plaats reactie