Xt 1x11 of 2 X 11??

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Xt 1x11 of 2 X 11??

Bericht door Reflex »

Klopt, ik gebruik op mijn 1x10 ook een E13 tandwiel achter mijn cassette om zo aan 42 tandjes te komen. Voor mij werkt een 34 ovalen absolute black tandwiel met een 11-42 perfect.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Xt 1x11 of 2 X 11??

Bericht door aresius »

Puur bij een merk moet je idd niet blijven.
M'n 1x setup is een mix van SRAM (X9 derrie en shifters), Shimano 10sp casette (11-36) en OneUp 42t extender

Hope heeft nu ook toffe 11sp casette, met een 10-48t range...

@Reflex, toch stevige benen dat jij hebt... 34t vooraan en "maar" 42t achteraan wil ik m'n benen en knieën niet aandoen.
Ik veronderstel ook nog eens een 29er, dus nog meer wiel om in gang te zetten.. voor het vlakke Vlaanderen lijkt me dit voldoende, maar wat doe jij in de bergen?
yamascotty
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 26 sep 2017 19:05

Re: Xt 1x11 of 2 X 11??

Bericht door yamascotty »

Ik rijd een jaar nu met 2x11 voorblad 34/24 en derrie 11/42 ik rijd veel heuvelachtig met ook korte klimmetjes in . niet de langere klims van de ardennen natuurlijk ik heb het 24 voorblad nog maar een keer gebruikt om eens uit te proberen rijd dus constant op de 34 vooraan daarom zou ik 1x11 willen gaan rijden alleen is men vraag als ik nu ardennen langere steilere klims ga doen wat het beste is vooraan naar 32 blad gaan of achter een 11/46 cassette steken?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Xt 1x11 of 2 X 11??

Bericht door Reflex »

aresius schreef:Puur bij een merk moet je idd niet blijven.
M'n 1x setup is een mix van SRAM (X9 derrie en shifters), Shimano 10sp casette (11-36) en OneUp 42t extender

Hope heeft nu ook toffe 11sp casette, met een 10-48t range...

@Reflex, toch stevige benen dat jij hebt... 34t vooraan en "maar" 42t achteraan wil ik m'n benen en knieën niet aandoen.
Ik veronderstel ook nog eens een 29er, dus nog meer wiel om in gang te zetten.. voor het vlakke Vlaanderen lijkt me dit voldoende, maar wat doe jij in de bergen?
Heej, ik zie je reactie nu pas. Ik doe alle klimmen in de Ardennen met de 34 zonder problemen en dat is uiteraard niet om stoer te lopen doen (zelfs de muur van Borzee). In de alpen voor de langere beklimmingen is een 32 natuurlijk wel beter. Ik heb nu ook een 11 speed setup genomen omdat ik toch de 17 miste op sommige stukken en ik dus altijd te licht of te zwaar stond. Tevens geeft dit mij net meer snelheid op het vlakke of in de lichte afdalingen. Maar dit is allemaal persoonlijk en iedereen is hier anders in. Ik ben een explosieve renner die veel tijd doorbrengt in de fitness maar weeg door mij beperkte lengte (1m70) maar een 62kg. Misschien dat ik hierdoor wat makkelijker een zwaarder verzet trap op de korte klimmen in de Ardennen.
Plaats reactie