Trapas : Lengte

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cg
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 12:15
Rijdt met: cube acid XT groep en manitou mars vork

Trapas : Lengte

Bericht door cg »

Ik heb een tweede hands decathlon rockrider frame gekocht. Hier moet nu een trapas in. Ik zie dat het huid 68 mm lang moet zijn. Dat kan je gewoon meten. Maar hoe kan ik uitvinden hoe lang de trapas zelf moet zijn, want die bestaat blijkbaar ook in verschillende lengtes :-k
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

uithalen en op de trapas staan in principe alle gegevens op
Gebruikersavatar
cg
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 12:15
Rijdt met: cube acid XT groep en manitou mars vork

Bericht door cg »

Het probleem is dat ik enkel de naakte kader heb, zonder trapas en balhoofd. :-?
Gebruikersavatar
MadMan
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 14 jan 2003 21:38
Rijdt met: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Contacteer:

Bericht door MadMan »

Lengte van de trapas hangt van de cranckset af, denk ik.

Groeten,
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

dacht ik ook eigenlijk

in de winkel weten ze je dat wel te vertellen

je kan natuurlijk een race face evolve xc steken (lagers aan de buitenkant) of een XT

als je nog geen crankstel hebt, is dit de beste oplossing en heb je geen problemen met lengtes want deze past voor alle maten.

als je een trapas steekt, dan liefst geen ISIS want die slijten af sneeuw voor de zon.
Gast

Bericht door Gast »

gewoonlijk is de lengte 113mm voor een trapas
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Stuur eens een mail naar Decathon met je vraag, samen met het type kader enz. Misschien weten ze het daar wel.
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

kpeis da da afhankelijk is van uw type derailleur. Nen e-type heeft nen minder lange as in uwe bb nodig hem ik ontdekt bij mijne vlo. Ik hem me mijne gewonen voorderailleur problemen om af te schakelen naar men kleinste blad doorda die nu een bekke te kort is, me e-type geen probleem.
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Lengte is afhankelijk van het crankstel dat gebruik wordt,
niet zozeer van de kader.

Ik heb eens een link gevonden waar ze alle types cranks + trapassen gaven maar ze hebben deze off line gehaald :evil:

Normaal is deze lengte tussen de 110-119 mm, als ik mij niet vergis.
Er zijn ook twee diameters maar er is er maar 1 die op degelijke fietsen wordt gebruikt. De andere is made in taiwan.

Kijk gewoon naar de crank die je gaat installeren (mms de hebt ge die al en kunt ge ze gewoon overbouwen), welke hiervoor aangeraden wordt. Ga de trapas bij de locale fietsenboer halen en als ge niet naar klein of groot kun schakelen (vooraan) ga deze dan gewoon omwisselen.
Plaats reactie